V Stratégiách každý mesiac porota zložená z odborníkov marketingovej komunikácie - zadávateľov a kreatívnych agentúr hodnotí práce, ktoré agentúry prihlásili do Hodnotenia. Udeľuje sa známka v škále 1 - 10, pričom kažná známka má svoju charakteristiku. Pozrite si, čo ktorá znamená.
Zároveň pripomenieme, že ak práca získa priemernú známku 5 a viac, tak zo strany zadávateľov ako aj kreatívnych agentúr, postupuje do koncoročného Hodnotenia a súťaží o body do Agentúry roka.
Bodovacia škála a jej charakteristika:
1 ŠKODLIVÁ
Táto práca je zbytočným mrhaním času a peňazí. Riešenie je bez konceptu,
bez vzťahu ku značke či potrebám spotrebiteľa. Naopak z riešenia cítiť, že takýto koncept skôr škodí značke samotnej.
2 BEZ NÁPADU
Toto riešenie sa pokúša o nejakú myšlienku. Avšak má výrazné medzery, často ide proti logike. Reklama nenesie žiadne posolstvo a kreatívne riešenie nie je postavené na žiadnom insighte či produktovom parametre. Reklama sa ľahko utopí v rybníku konkurenčných prác.
3 NUDNÁ
Agentúra sa snažila svoju úlohu splniť, ale výsledok je stále rozpačitý. Kreatívny nápad a aj jeho prevedenie sú obyčajné. Riešenie je miliónkrát videné, jeho uchopenie je neoriginálne, ba dokonca predvídateľné. Zákazník takúto reklamu prestane vnímať ešte skôr, ako sa pokúsi doručiť mu posolstvo.
4 KLIŠÉ
Práca, pri ktorej zbystríte pozornosť. V navrhnutej kreatíve a stratégii všetko sedí. Napriek tomu, reklama nevyvoláva požadovanú či očakávanú reakciu. Taký štandard, ktorý síce funguje, ale na úrovni sivého priemeru. Reklama je často klišoidná a na konci dňa nedoručí posolstvo, o ktoré sa snažila.
5 KOMPETENTNÁ
Toto riešenie ponúka zaujímavý uhol pohľadu na značku či produkt alebo niektorý z jeho parametrov. Z reklamy je jasné, aké miesto v živote ľudí chce produkt či značka zaujať. K lepšiemu priemeru chýba niečo unikátnejšie – premyslenejšia idea, kvalitnejšia exekúcia, nejaké to prekvapenie.
6 PROSPEŠNÁ
Túto prácu si ľudia všimnú a nepovažujú čas, ktorý pri nej strávili, za zbytočný. Je to inteligentná reklama ktorá používa zaujímavú formu a nástroje na komunikáciu dobre zvoleného benefitu či posolstva. Viem, čo mi značka hovorí a je to zaujímavé. Prácu by sme zaradili do kategórie “dobrá reklamština“.
7 INOVATÍVNA
Práca, ktorá vyčnieva. Ľudia ju budú chcieť vidieť znova kvôli inovatívnemu nápadu a neopozeranej exekúcii. Práca ktorá inšpiruje a vťahuje spotrebiteľa do sveta značky a naopak, spotrebiteľ chce mať takúto značku vo svojej blízkosti. Práca je z kategórie „takú som ešte nevidel, nevidela“, baví, má iskru, jedinečný nápad a skvelú exekúciu.
8 LÍDROVSKÁ
Jedna z najlepších prác v kategórii. Reklama má potenciál silne pôsobiť na ľudí a dokáže ich podnietiť k prehodnoteniu vnímania produktu alebo značky. Je to idea, ktorá stanovuje benchmark komunikácie lídra na trhu v danej kategórii. Dokonca, má potenciál strhnúť kormidlo komunikácie značiek v danej kategórii iným smerom.
9 ŠPIČKOVÁ
Táto práca súperí s najlepšími nápadmi v slovenskej reklame naprieč kategóriami. Ľudia o nej chcú hovoriť a zdieľať ju v spojitosti so značkou či produktovým parametrom. Je to idea, ktorá má silu ovplyvňovať myslenie a správanie sa ľudí. Mení návyky ľudí, ovplyvňuje ich správanie.
10 SVETOVÁ
Je to absolútna bomba. Idea ktorá je natoľko jedinečná že dokáže zaujať a osloviť akéhokoľvek spotrebiteľa na celom svete. Je to myšlienka, ktorá hlboko zasahuje do vnútorného sveta každého z nás a zanechá trvalú a hodnotnú stopu. Takto komunikujú najhodnotnejšie značky sveta.