Hodnotenie - bodovacia škála
StoryEditor

Čo znamenajú známky, ktoré udeľuje porota na Hodnotení reklám v Stratégiách

08.06.2022, 23:27
Autor:
redred

V Stratégiách každý mesiac porota zložená z odborníkov marketingovej komunikácie - zadávateľov a kreatívnych agentúr hodnotí práce, ktoré agentúry prihlásili do Hodnotenia. Udeľuje sa známka v škále 1 - 10, pričom kažná známka má svoju charakteristiku. Pozrite si, čo ktorá znamená.

Zároveň pripomenieme, že ak práca získa priemernú známku 5 a viac, tak zo strany zadávateľov ako aj kreatívnych agentúr, postupuje do koncoročného Hodnotenia a súťaží o body do Agentúry roka.

Bodovacia škála a jej charakteristika:

1       ŠKODLIVÁ

Táto práca je zbytočným mrhaním času a peňazí. Riešenie je bez konceptu,

bez vzťahu ku značke či potrebám spotrebiteľa. Naopak z riešenia cítiť, že takýto koncept skôr škodí značke samotnej.

2       BEZ NÁPADU

Toto riešenie sa pokúša o nejakú myšlienku. Avšak má výrazné medzery, často ide proti logike. Reklama nenesie žiadne posolstvo a kreatívne riešenie nie je postavené na žiadnom insighte či produktovom parametre. Reklama sa ľahko utopí v rybníku konkurenčných prác.

3       NUDNÁ

Agentúra sa snažila svoju úlohu splniť, ale výsledok je stále rozpačitý. Kreatívny nápad a aj jeho prevedenie sú obyčajné. Riešenie je miliónkrát videné, jeho uchopenie je neoriginálne, ba dokonca predvídateľné. Zákazník takúto reklamu prestane vnímať ešte skôr, ako sa pokúsi doručiť mu posolstvo.

4       KLIŠÉ

Práca, pri ktorej zbystríte pozornosť. V navrhnutej kreatíve a stratégii všetko sedí. Napriek tomu, reklama nevyvoláva požadovanú či očakávanú reakciu. Taký štandard, ktorý síce funguje, ale na úrovni sivého priemeru. Reklama je často klišoidná a na konci dňa nedoručí posolstvo, o ktoré sa snažila.

5       KOMPETENTNÁ

Toto riešenie ponúka zaujímavý uhol pohľadu na značku či produkt alebo niektorý z jeho parametrov. Z reklamy je jasné, aké miesto v živote ľudí chce produkt či značka zaujať. K lepšiemu priemeru chýba niečo unikátnejšie – premyslenejšia idea, kvalitnejšia exekúcia, nejaké to prekvapenie.

6       PROSPEŠNÁ

Túto prácu si ľudia všimnú a nepovažujú čas, ktorý pri nej strávili, za zbytočný. Je to inteligentná reklama ktorá používa zaujímavú formu a nástroje na komunikáciu dobre zvoleného benefitu či posolstva. Viem, čo mi značka hovorí a je to zaujímavé. Prácu by sme zaradili do kategórie “dobrá reklamština“.

7       INOVATÍVNA

Práca, ktorá vyčnieva. Ľudia ju budú chcieť vidieť znova kvôli inovatívnemu nápadu a neopozeranej exekúcii. Práca ktorá inšpiruje a vťahuje spotrebiteľa do sveta značky a naopak, spotrebiteľ chce mať takúto značku vo svojej blízkosti. Práca je z kategórie „takú som ešte nevidel, nevidela“, baví, má iskru, jedinečný nápad a skvelú exekúciu.

8       LÍDROVSKÁ

Jedna z najlepších prác v kategórii. Reklama má potenciál silne pôsobiť na ľudí a dokáže ich podnietiť k prehodnoteniu vnímania produktu alebo značky. Je to idea, ktorá stanovuje benchmark komunikácie lídra na trhu v danej kategórii. Dokonca, má potenciál strhnúť kormidlo komunikácie značiek v danej kategórii iným smerom.

9       ŠPIČKOVÁ

Táto práca súperí s najlepšími nápadmi v slovenskej reklame naprieč kategóriami. Ľudia o nej chcú hovoriť a zdieľať ju v spojitosti so značkou či produktovým parametrom. Je to idea, ktorá má silu ovplyvňovať myslenie a správanie sa ľudí. Mení návyky ľudí, ovplyvňuje ich správanie.

10       SVETOVÁ

Je to absolútna bomba. Idea ktorá je natoľko jedinečná že dokáže zaujať a osloviť akéhokoľvek spotrebiteľa na celom svete. Je to myšlienka, ktorá hlboko zasahuje do vnútorného sveta každého z nás a zanechá trvalú a hodnotnú stopu. Takto komunikujú najhodnotnejšie značky sveta.

01 - Modified: 2022-09-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Adam Jánoš: A čo vy na tom Slafkovskom? 02 - Modified: 2022-09-30 10:47:53 - Feat.: - Title: Máme dvoch víťazov septembrového Hodnotenia reklamy. Pozrite si najúspešnejšie práce 03 - Modified: 2022-09-14 15:23:45 - Feat.: - Title: Augustové hodnotenie reklám: zaujal silný vizuál, zodpovedné témy aj nostalgický spot na Jameson 04 - Modified: 2022-08-09 20:21:12 - Feat.: - Title: Júlové Hodnotenie reklám: silné vizuály, vydarený online spot, ale aj diskusia o zdravom regále 05 - Modified: 2022-08-04 22:26:02 - Feat.: - Title: Postrehy poroty, ktorá hodnotila v júli
menuLevel = 2, menuRoute = news/hodnotenia, menuAlias = hodnotenia, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 16:33