Doterajší CEO slovenskej jednotky bude viesť lídra v lekárenskej starostlivosti v susednom Česku. Meno jeho nástupcu bude oznámené v nasledujúcich týždňoch.
Jan Žák opúšťa vedenie lekárenskej siete na Slovensku po piatich rokoch, počas ktorých sa zaslúžil o rozvoj spoločnosti i upevnenie značky Dr.Max v pozícii trhovej jednotky, ako medzi kamennými lekárňami, tak medzi online lekárňami.
„Dr.Max Česko má v rámci lekárenskej skupiny Dr.Max Group významné postavenie. Postaviť sa do čela lekárenskej jednotky v Čechách je pre mňa veľká manažérska výzva, ktorú si veľmi vážim a beriem ju s plným rešpektom. Rád by som ale zdôraznil, že zmena, by nebola možná, bez pomoci mojich súčasných kolegov. Lekárne Dr.Max na Slovensku sú totiž dôkazom zdravej, prosperujúcej a dobre nastavenej spoločnosti, za ktorou vidím kvalitnú a profesionálne odvádzanú prácu. Za päť rokov sme prešli mnohými zásadnými zmenami, vrátane náročného obdobia pandémie. Výsledkom spoločného úsilia je, že sa nám darilo pozíciu lekárenskej jednotky posilňovať aj v nepriaznivých časoch. Pevne verím, že značka Dr.Max bude aj naďalej, vzorom a inšpiráciou, ako pre slovenský lekárenský segment, tak aj pre ostatné entity zo skupiny Dr.Max Group,“ hovorí Jan Žák.
Päťročná cesta s Dr.Max Slovensko
Počas pôsobenia Jan Žáka sa lekárne Dr.Max stali pre pacientov a zákazníkov ešte dostupnejšie. Dnes ich ľudia nájdu na 354 miestach po celom Slovensku. Ako CEO stál aj za jednou z najväčších akvizícií v 16-ročnej histórii spoločnosti. Dr.Max koncom minulého roka uzavrel obchodnú dohodu o kúpe 47 lekární Apotheke Slovakia. Celá transakcia ešte podlieha súhlasu Protimonopolného úradu SR. Komplexné uzatvorenie obchodu a prevzatie siete lekární Apotheke pod značku Dr.Max sa predpokladá v priebehu tohto roka.
Medzi kľúčové inovácie v segmente, ktoré boli počas pôsobenia Jana Žáka na Slovensku realizované, možno považovať predstavenie a rozvoj preventívnych vyšetrení v prostredí lekární, kde pomocou moderných diagnostických prístrojov dokáže odborný personál poskytnúť z kapilárnej krvi verejnosti služby, ako napríklad zistenie potreby užitia antibiotík, určenie rizika cukrovky, stanovenie hladiny protilátok COVID-19 a ďalšie.
Žák videl budúcnosť segmentu nielen v liekoch, ale najmä v poskytovaných službách. Potvrdením tejto vízie bola okrem rozšírených preventívnych služieb lekární aj digitalizácia procesov a aplikácia technologických noviniek do dennej prevádzky.
Okrem pilotného projektu výdajných automatov s lekárenským sortimentom to bola predovšetkým zásadná a úspešná inovácia pri využívaní plnoautomatického robota v zázemí lekárne. Primárnou úlohou robotov v lekárni je uľahčenie práce farmaceutom pri vydávaní liekov. Ušetrený čas tak môže lekárnik venovať starostlivosti o pacienta. Aktuálne je v lekárňach Dr.Max inštalovaných sedem takýchto zariadení, a v tomto trende plánuje spoločnosť pokračovať. V roku 2023 by malo v rámci rozvoja pribudnúť v lekárňach Dr.Max ďalších, minimálne 12 plnoautomatických robotov.
Ako CEO sa významným spôsobom zaslúžil aj za rozvoj online lekárenských služieb spojených s realizáciou nového logistického centra v Senci. So zavedením nových logistických procesov, modernej skladovej technológie, ktorá sa dnes rozkladá na približne 9 000 m2, prináša internetová lekáreň ešte vyšší komfort a dostupnosť pri nakupovaní. E-shop drmax.sk aktuálne zákazníkom ponúka rozšírené sortimentné portfólio v počte viac ako 30 000 položiek, rýchlosť dodania objednávky realizovaná vo vybraných prípadoch je pritom do 24 hodín, a vďaka službe MaxDrive je pre zákazníkov z Bratislavy dostupná dokonca do troch hodín.
Jan Žák odchádza zo spoločnosti, ktorá zastáva popredné miesto aj v oblasti starostlivosti o zákazníkov, keď vo vernostnom programe Dr.Max CLUB eviduje viac ako milión aktívnych užívateľov, čím sa radí medzi najúspešnejšie vernostné programy na Slovensku. Veľký dôraz a posun k pro-zákazníckemu a pro-pacientskemu prístupu potvrdzuje okrem iných ocenení aj štúdia poradenskej spoločnosti KPMG, ktorá zaradila v minulom roku lekárne Dr.Max medzi TOP 10 najobľúbenejších značiek na slovenskom trhu.