V utorok 16. apríla sa konala v bratislavskom hoteli Carlton konferencia Living on the edge (LOTE) zameraná na mediálny a marketingový trh, ktorú každoročne organizuje magazín Stratégie.
Marketingová časť konferencie sa zamerala na nápady, ktoré rozbehli biznis. Cieľom nebolo hovoriť len o digitále a o tom, že TV a print sú mŕtve. Že telemarketing je otravný a old school. Spíkri hovorili o všetkom, čo pomáha biznisu, čo ho podporuje a rozvíja. Celým dňom účastníkov sprevádzal ostrieľaný moderátor Pavol Minár.
Záujem sa nikdy nerovná potenciálu a následnému predaju
Michal Vyšinský a Stanka Púčková z prieskumnej agentúry 2muse predstavili reálne prípadové štúdie zo slovenského trhu s konkrétnymi číslami a príkladmi využitia prieskumu. Rolou prieskumu vo všetkých prípadoch bolo správne nastavenie očakávaní klienta tak, aby si mohol vypočítať návratnosť nákladov na realizáciu. Účastníkom konferencie dvojica odovzdala tri hlavné ponaučenia o prieskume. Prvým je fakt, že dobrý prieskum môže ušetriť peniaze najmä pri uvažovaní o vstupe na trh. Ďalej pomôže zarobiť peniaze a odhalí možné chyby alebo potvrdí, či je komunikácia efektívna.
Značky a lídri si musia predovšetkým zaslúžiť rešpekt a dôveru autentickým a “príkladným” správaním
„Dôveryhodnosť značky závisí od viacerých faktorov. Kým pred piatimi rokmi ovplyvňovalo reputáciu značky zo 40 % nahliadanie na produkt, dnes je to už len 30 %,“ začala prednášku Michaela Benedigová zo Seesame. Ďalej hovorila o tom, že „až dve tretiny dôveryhodnosti značky súvisia s tým, ako sa značka správa, aké má hodnoty a ako ich žije, čo sa deje vo vnútri spoločnosti - aj smerom k zamestnancom. Značky nesú oveľa väčšiu zodpovednosť, než v minulosti. Vďaka sociálnym médiám nielen zákazníci často komentujú produkty, ale aj postoje a konkrétne kroky firiem a ich lídrov. Takže v skratke, značky a lídri musia nielen dobre vyzerať a dobre rozprávať, ale predovšetkým si musia zaslúžiť rešpekt a dôveru autentickým a “príkladným” správaním.“
V marketingu je dobré robiť aj veci, ktoré zabezpečujú páčivosť
Martin Bajaník, majiteľ a kreatívny riaditeľ pekne&dobre, ako skúsený dizajnér ukázal niekoľko príkladov, ktoré jasne dokazujú, že páčivosť značky prispieva k plneniu jej marketingových j komunikačných cieľov. Účastníkom konferencie Martin do detailov predstavil prípadové štúdie potravín Yeme a reštaurácie EDO-KIN.
Tailormade prístup
Ako budovať značku, ktorá uspeje? Čo znamená konzistentné budovanie značky a prečo je jediné správne? Ako pracovať s employer brandingom a ako budovať silnú značku? Ako funguje Maslowova pyramída pri budovani značky vo vnutri firmy? Na všetky tieto otázky a mnoho ďalších odpovedal Daniel Bradáč z Generations, ktorý má bohaté skúsenosti s klientami z rôznych biznis oblastí. Zdôraznil tiež, že keď je poriadne napísaný brief, korý sa odvíja od celkovej kultúry firmy, agentúra následne dokáže klientovi ponúknuť tailormade prístup.
Pomocou umelej inteligencie odstránime rady v obchodoch
Michal Tomčík, zakladateľ Pygmalios, hovoril o tom, ako vďaka Pygmalios senzorom dokáže obchodník zistiť presné dáta o nákupnom správaní. Ponúka meranie, testovanie, optimalizovanie a automatizáciu okamžite na mieste. Okrem toho meria aj návštevnosť a konverziu v obchode, ale tiež silu výkladu a čas zotrvania v segmentovaných zónach obchodu.
Ecocapsule je neexistujúca kategória. Niečo medzi domom a karavanom
Inteligentný domček s názvom Ecocapsule lavíruje medzi dvomi kategóriami. Nie je ani dom a ani karavan. Na jeho postavenie - teda zaparkovanie, nepotrebujete ani povolenie. Podľa Kataríny Čabákovej a Mateja Gyárfáša zo spoločnosti je pre Ecocapsule výhodnejší B2B segment, pre ktorý predstavuje zaujímavú externú izbu, ktorú môžu hotely umiestniť kdekoľvek.
Nemastné a neslané reklamy nikoho nezaujímajú
Vychýrený režisér Pepe Ehrenberger ukázal niekoľko najnovších prác a motivoval zadávateľov, aby boli odvážnejší a dali väčší priestor kreativite. Apeloval na prekvapivosť, ktorá zabezpečí značke dopozeranosť až do konca. Ďalej hovoril o tom, že divákov netreba podceňovať, pretože tým kreatíva trpí.
Tlačiť na pílu kreativity je jedenásťkrát efektívnejšie
Keď chcete rásť biznisovo, nemôžete robiť šedé, priemerné veci. O tom hovoril Juraj Pobjecký zo Zaraguzy. Účastníkom tiež odpovedal na otázky: Prečo sa oplatí byť kreatívny v tradičnom segmente? Aká bola naša stratégia? Prečo sme sa rozhodli reagovať na aktuálne spoločenské témy a ako sme plánovali túto kampaň?
Call centrá sú dôležité pre biznis
Juraj Balogh z CreditCall hovoril o nových technológiách prichádzajúcich s novými požiadavkami trhu. Call centrá sa musia prispôsobiť, a preto sa transformujú na centrum zdieľaných služieb, ktoré dokáže s klientom uzatvoriť zmluvu o čomkoľvek.
Call centrum už dávno nie je „otravný“ kanál
Call centrá sa menia na kontaktné centrá alebo centrá zákazníckej skúsenosti. Ako možno reálne využiť synergiu takéhoto call centra a mediálneho domu priblížil Ján Mokoš z MafraCall. Predstavil tiež niekoľko projektov, ako pomôcť klientom pri ich akvizícii a zákazníckej starostlivosti.
Je čas, aby reklamu pre ženy robili ženy
Tvrdí to Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ Slovenského zväzu pre značkové výrobky, ktorý počas prednášky ukázal niekoľko grafov, ktoré percentuálne deklarujú, aké je zastúpenie žien v marketingovom a kreatívnom biznise. Účastníkom konferencie tiež ukázal niekoľko príkladov reklám, ktoré otáčajú genderové stereotypy. Spíkerstvo uzavrel faktom, že P&G chce do roku 2023 dosiahnuť, aby 50 percent plus reklám tvorili ženy, terajší stav je 10 percent.