Pozrite si desať televíznych reklám, ktoré oslovili mladých ľudí do takej miery, že si ich zapamätali. Spôsob zisťovania bol jednoduchý. Spoločnosť GfK Slovakia sa v rámci prieskumu GfK Young People Ad Monitor pýtala mladých ľudí vo veku 15 – 25 rokov na reklamu, ktorá im napadne ako prvá a na ďalších maximálne 5 reklám, ktoré si najlepšie zapamätali. Respondenti mohli uviesť reklamu akéhokoľvek media typu (rádio, TV, outdoor, internet...).
Stratégie spolu s GfK Slovakia exkluzívne vyhodnotili najúspešnejšie reklamy za prvý polrok 2017.
10. Raiffeisen - Dve zázračné slová
Top of mind: 2,2 %
Spontánna znalosť: 0,7 %
Celková spontánna znalosť: 2,9 %
9. Prima banka - Rodinka úrok 1,2%
Top of mind: 1,2 %
Spontánna znalosť: 1,9 %
Celková spontánna znalosť: 3,1 %
8. VÚB - Trojkolka (Požička cez mobil)
Top of mind: 1,9 %
Spontánna znalosť: 1,5 %
Celková spontánna znalosť: 3,4 %
7. O2 - Nové dátové paušály
Top of mind: 1,6 %
Spontánna znalosť: 1,8 %
Celková spontánna znalosť: 3,4 %
6. Orange - Prenos s bonusom 300 EUR
Top of mind: 1,8 %
Spontánna znalosť: 1,8 %
Celková spontánna znalosť: 3,6 %
5. Lidl - Akcia/Tématické týždne
Top of mind: 1,8 %
Spontánna znalosť: 2,2 %
Celková spontánna znalosť: 4,0 %
4. SLSP - Šikulovcí (Nové auto)
Top of mind: 2,6 %
Spontánna znalosť: 1,8 %
Celková spontánna znalosť: 4,4 %
3. VÚB - Rozprávkový dom (rybka)
Top of mind: 3,0 %
Spontánna znalosť: 1,8 %
Celková spontánna znalosť: 4,8 %
2. SLSP - Šikulovci bývanie (hypotéka bez prekážok)
Top of mind: 3,2 %
Spontánna znalosť: 2,1 %
Celková spontánna znalosť: 5,3 %
1. VÚB - Prerábka prerábky
Top of mind: 4,3 %
Spontánna znalosť: 2,1 %
Celková spontánna znalosť: 6,4 %
Vysvetlivky:
Spontánna znalosť reklamy – Top of mind: vyjadruje % podiel mladých, ktorí spontánne uviedli danú kampaň ako prvú.
Spontánna znalosť reklamy – ďalšie menované: vyjadruje % podiel mladých, ktorí spontánne uviedli danú kampaň ako ďalšiu po prvej menovanej (bez ohľadu na poradie).
Metodika prieskumu: prieskum sa realizuje online zberom dát prostredníctvom online panelu spoločnosti GfK Slovakia. Prieskum je reprezentatívny vzhľadom na základné demografické údaje a zber dát sa uskutočňuje mesačne na vzorke 200 respondentov. Aktuálne výsledky výsledky za prvých šesť mesiacov tohto roka sú vyhodnotené na agregovanej vzorke 1 200 respondentov.