StoryEditor

Procter & Gamble zoškrtal digitálny rozpočet o 140 miliónov dolárov

31.07.2017, 11:13
Autor:
(pš)(pš)
Spoločnosť hovorí aj o krátení objemu peňazí pre agentúry a produkciu.

Procter & Gamble, jeden z najväčších zadávateľov vo svete oznámil, že v poslednom štvrťroku znížil digitálny budget o 140 miliónov dolárov. Jedným z dôvodov tohto škrtu je podľa spoločnosti ochrana značky a zefektívnenie reklamy. Pre značku je problém, že automaty nevedia zabezpečiť, aby sa reklama zjavovala len pri relevantnom a objektívnom obsahu. "Digitálne výdavky sme obmedzili, pretože naše reklamy sa neumiestňovali podľa našich noriem a špecifikácií", uviedla spoločnosť vo vyhlásení.

Rozhodnutie o znížení rozpočtu nie je prekvapivé. Ešte v januári tohto roka sa Marc Pritchard, Chief Brand Officer spoločnosti, nechal počuť, že napriek veľkým investíciám do digitálu Procter & Gamble nerastie tak, ako by si predstavovali. Pritchard hovoril o tom, že spoločnosť na stimulovanie rastu potrebuje lepšie reklamy a mediálnu transparentnosť. Ďalšou nevyhnutnosťou pre transparentnosť je verifikácia výsledkov tretími stranami.

Podľa spoločnosti Kantar Media P&G vynaložila 2,4 miliardy amerických dolárov na americkom trhu, čím sa stala minulý rok najväčším inzerentom.

Okrem škrtenia digitálnych výdavkov spoločnosť hovorí o krátení výdavkov pre agentúry a produkciu. V USA sa takto tržby značky zvýšili o 2 percentá pri celkovom raste 4 percentá.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 16:00