Eventové agentúry majú za sebou ďalší náročný, ale úspešný rok. Hoci celkový obrat eventových agentúr zaznamenal mierny medziročný pokles, agentúry združené v BTL komunikačnej asociácii deklarovali, že obrat samotných eventov dosiahol medziročný nárast 11 percent.
V celkovom obrate eventových agentúr za rok 2016 patrí prvá priečka spoločnosti Promea Communication, ktorá ktorá dosiahla najvyšší obrat spomedzi všetkých eventových agentúr a medziročne narástla až 50 percent. Dvojkou je Leopard production a tretie miesto za rok 2016 patrí MW promotion.
Eventové agentúry podľa obratu za rok 2016:
Por. | Agentúra | Obrat 2016 (tis. €) |
Obrat 2015 (tis. €) |
Medziročná zmena |
---|---|---|---|---|
1. | Promea Communication | 4 721 | 3 138 | 50% |
2. | Leopard production | 4 408 | 5 588 | -21% |
3. | MW Promotion | 4 061 | 5 021 | -19% |
4. | Greg Hamm promotions | 3 977 | 4 063 | -2% |
5. | CREATIVE PRO | 3 400 | 2 852 | 19% |
6. | Sales House SK | 2 921 | 2 976 | -2% |
7. | Monarch | 2 615 | 2 099 | 25% |
8. | INSTITUTE OF PROMOTION | 2 298 | 1 381 | 66% |
9. | E-MOTION | 2 185 | 3 035 | -28% |
10. | PromoLand | 1 523 | 2 219 | -31% |
11. | MERTEL RG SR | 1 412 | 1 351 | 4% |
12. | OK agency | 1 345 | 1 146 | 17% |
13. | Brand Advertising | 1 261 | 1 091 | 16% |
14. | Best Shot | 1 186 | 1 345 | -12% |
Zdroj údajov: finstat.sk, uvádzame len agentúry s ročným obratom nad 1 mil. eur.
|
Martin Person senior projekt manager agentúry Promea Communication |
„Nad očakávanie dobrý,“ zhodnotil uplnulý rok Martin Person z Promea Communication, ktorá je lídrom minuloročného rebríčka. Za top projekt roka 2016 považuje VIP event pri príležitosti uvedenia nového modelu Volkswagen Tiguan. Zadaním klienta bolo vytvoriť netradičnú a modernú prezentáciu nového modelu Volkswagen Tiguan v priestore, ktorý bude neopozeraný, zmestí sa doň minimálne 250 hostí a použiť čo najviac nových technológií.
Vizitka eventu:
Realizujúca agentúra: Promea Communication
Názov projektu: Uvedenie nového modelu Volkswagen Tiguan
Klient: PORSCHE Slovakia
Obdobie realizácie: 18. 4. 2016
Opis eventu: Už tradične sa deň pred začatím Autosalóna predstavil nový model značky Volkswagen a uzavretá spoločnosť v exkluzívnej predpremiére spoznala nový Tiguan. Jedinečná 3D projekčná, laserová a tanečná šou sa odohrávala v okrúhlom stane, ktorého kupolovitá strecha slúžila ako jedno obrovské premietacie 360 stupňové plátno. Takéto niečo doteraz nemalo na Slovensku ani v Českej republike obdobu. Audiovizuálny koktail pokračoval absolútnou technologickou premiérou mappingu na kupole stanu.
|
Tomáš Ručkay Managing director Leopard production |
„Rovnako ako celému segmentu, aj nám sa podarilo v eventoch úspešne rásť. Nadobudol som pocit, že aj klienti začali vnímať dôležitú funkciu live marketingu, čo sa pretavilo do vyšších investícií.“ Agentúra však uplynulý rok zaznamenala medziročný pokles obratu o 21 percent, čím prišla o líderskú pozíciu z roku 2015. Za TOP projekt minulého roka vybrala VIP event, ktorý realizovala pre klienta HB Reavis pri príležitosti otvorenia TWIN City.
Vizitka eventu:
Realizujúca agentúra: Leopard Production
Názov projektu: TWIN City opening
Klient: HB Reavis
Obdobie realizácie: december 2016
Najväčšou vychytávkou projektu bola na mieru komponovaná audiovizuálna a live performance show. Tento projekt agentúra vybrala, pretože poskytoval nečakane veľký priestor na kreativitu, čo sa odrazilo nielen na programe, ale aj na samotnej práci s priestorom.
|
Beata Hudecová Main Idea Maker MW promotion |
„Ak by sme známkovali ako v škole, minulému roku by sme udelili pravdepodobne jednotku. Ekonomika Európy, a Slovenska zvlášť, je vo vynikajúcej kondícii. Plus prebiehajúca digitálna revolúcia predstavuje obrovskú príležitosť pre komunikačné agentúry. Čiže nakoniec čistá jednotka.“ Za TOP projekt roka 2016 označila Hudecová eventy na Magio pláži. MW promotion ich zrelizoval uplynulé leto cez tisíc.
Vizitka eventu:
Realizujúca agentúra: MW Promotion
Názov projektu: 1 021 eventov na Magio Pláži
Klient: Telekom + 24 ďalších klientov – komerčných partnerov Magio Pláže
Obdobie realizácie: leto 2017
Opis eventu: Magio Pláž má 10 rokov. Pomaličky sa stáva takou mladou mestskou legendou… Už teraz však predstavuje najväčší verejný event na Slovensku, ktorý efektívne integruje intenzívne „živé“ zážitky s masívnou prezenciou v online prostredí a s výraznými PR aktivitami. Tento živý a efektívny ekosystém je k dispozícii nielen Telekomu, ale aj komerčným partnerom Pláže. V ich mene agentúra pripravila počas leta 2016 na pláži viac ako tisíc eventov. Od najjednoduchších, niekoľkohodinových (ako napr. cestovateľské besedy s Bubom), cez dlhotrvajúce (ako napr. ClubMaster77 pre Goral Vodku Master), až po úplne unikátne akcie (ako napr. pop-up výstava ikonických diel SNG v spolupráci s J&T Bankou).