Youtuberi ktorí vymysleli svoj vlastný čaj, či čokoláda, o ktorú sa utekali influenceri podeliť krížom cez krajinu. Čítajte o troch značkách, ktorým v kampaniach pomohli osobnosti onlineového prostredia. Téme sa bude už čoskoro venovať aj Online Summit.
Bubbleology - Youtuberi vymysleli drink, Bubbleology ho pustil do predaja
Youtuberi Expl0ited a Moma namiešali vlastný čaj a Bubbleology ho pustil do predaja. Stali sa tvárami drinkov a zároveň aj ich ambasádormi. Propagácia sa odohrávala, ako inak, na ich vlastných kanáloch a cieľ, ktorý chceli dosiahnuť, bola podpora predaja. Pre youtuberov sa rozhodli z pragmatického dôvodu – cieľová skupina čajov je presne taká istá ako fanúšikovia daných youtuberov.
„Už sme len hľadali nápad, ako ich so značkou prepojiť," vysvetľuje Klára Sedláková, marketing manager Bubbleology Slovensko. To bolo v čase, keď si youtuberi ešte len hľadali svoju cestu na Slovensku.
Vo videu pre Bubbleology pripravili vlastný čaj podľa vlastných preferencií. Produkčný tím kontroloval iba technické záležitosti. Presné čísla kampane nie spoločnosť neuviedla, avšak zástupcovia značky uviedli, že počas kampane interakcie stúpli na dvojnásobok štandardných čísel.
Nešlo o jednorazovú záležitosť a s Expl0ited a Momou pripravili ďalšie projekty. Momentálne chystajú ešte jeden, ktorý ale má byť úplne z iného súdka.
Na otázku, ako vidia kombináciu influncera a celebrity, odpovedajú: „Viac sa nám osvedčila spolupráca s influencerom. Influencera ľudia vnímajú ešte stále ako niekoho, kto produkt „promuje“ prirodzene, nenásilne. Pri celebritách si to ľudia viac spájajú s plateným produkt placementom, čo sa míňa efektu.“
Zottarella - prvá digitálna kampaň s influencermi bol začiatok komunikácie v digitáli
Zottarella je príklad značky, ktorá „vyrástla“ v online práve na influenceroch.
Na začiatku si tvorcovia kampane zobrali insight, že väčšina z nás, keď sa povie mozzarella, si predstaví šalát Caprese. Úlohou však bolo ukázať, že s Zottarellou sa dajú pripraviť chutné jedlá, a to dokonca zo surovín, ktoré máme práve v chladničke. A chladnička a influrenceri sa stali hlavnými hrdinami v kampani.
Vybrali foodblogerov, aby „prepadli“ slovenské celebrity a pripravili nápadité jedlá len zo surovín (a Zottarelly), ktoré práve nájdu v ich chladničke. Následne vyzývali divákov, aby sa zapojili tiež a poslali fotku svojej chladničky. Z obsahu chladničky pripravili foodblogeri variácie receptov.
Značka Zottarella v online prostredí ešte nekomunikovala, išlo tak o prvú launchovaciu kampaň na sociálnych sieťach u nás, kampaň začala na jar 2017 a nájdete ju pod názvom Chutná výzva. O výsledkoch sú presvedčení aj tvorcovia: „Kampaň vnímame ako začiatok koncepčnej dlhodobej komunikácie značky v digitálnom prostredí.“
Kombináciu showbiz hviezda a influencer vnímajú ako správny krok: „Komunikácia postavená na známych osobnostiach nám zaručila okamžitý zásah potenciálneho zákazníka.“ Za 2,5 mesiaca, odkedy v podstate značka na sociálnych sieťach nekomunikovala, si zvýšila počet fanúšikov 4,5-násobne a priemerný denný engagement je 117%.
Za zmienku tiež stojí, ako značka plánuje obsah. Každý deň sa na Facebooku objaví iný typ obsahu (obrázok, link, video) po jednom poste, vidieť, že ľudia na obsah reagujú. Súťaž či otázka si získajú stovky lajkov či komentárov.
Milka - Youtuberi pracujú pre značku už niekoľko rokov
Milka patrí medzi značky, ktoré na českom a slovenskom trhu majú za sebou niekoľko kampaní s influencermi. V roku 2015 sa rozhodla upriamiť svoju pozornosť na cieľovku, ktorá sa nachádza v online prostredí. A odvtedy v podstate kontinuálne oslovuje influencerov, aby jej s tým pomohli.
Napríklad v prvej slovenskej kampani bežkyňa Veronika Otrubová prebehla naprieč Slovenskom s osobným posolstvom – podeliť sa s posledným kúskom čokolády Milka so svojimi 3 najvzácnejšími ženami v živote. To bola jej úloha.
Denne sa stretávala na svojej ceste s pomáhajúcimi Slovákmi a nechýbali medzi nimi ani youtuberi Expl0ited a Matúš, ktorí nahrali videá na jej podporu. Výsledkom bolo takmer 400 000 videní oboch videí a 10 000 preklikov z nich na kampaňovú microsite.
Rovnaká dvojica, Expl0ited a Matúš, boli už o pár mesiacov ambasádormi kampane Milky o sile dlhoročného priateľstva, „Dvojnásobne neodolateľní“. Spolu 700 000 zhliadnutí videí na YouTube sa radí medzi dobré výsledky.
Hviezdami tohtoročnej valentínskej kampane Milky bola zaľúbená dvojica Moma a Expl0ited. Práve cez nich pripomenula Milka fanúšikom zabudnuté čaro ručne písaných ľúbostných vyznaní. Vo videu dvojica vtipne odpovedala na otázky svojich fanúšikov, popritom jedli čokoládu Milka a nakoniec si na jej obal napísali ľúbostné odkazy. Tvorcovia sa netaja, že išlo o výrazný product placement (youtuberi napríklad výrazne zmenia tón reči), ktorý ale dosiahol viac než 335 000 videní a 19 000 lajkov na YouTube.
Aktuálne známa youtuberka Lucypug absolvuje divoké výzvy s českými youtubermi Kovym a Houseboxom v kampani na tyčinky Milka Oreo, Nussini a Tender.
Podobne ako v prípade Zottarelly, aj zástupcovia značky Milka priznávajú, že viackrát sa im vyplatilo použiť kombináciu influencer a celebrita. Upozorňujú ale, že influencer – youtuber je zaujímavý v rámci komunikácie na sociálnych sieťach (kde má vybudované silné vlastné kanály), naopak, celebrita predstavuje zaujímavý obsah pre tradičné médiá.
Zaujíma vás téma influencerov, príďte sa pozrieť na Online marketing už 26.septembra a spoznajte ďalšie zaujímavé prípadové štúdie a tipy pre spoluprácu s influencermi. Zaregistrovať sa môžete tu.