Sociálna sieť Facebook pri tejto príležitosti zaviedla nástroj, ktorým sa dá prihlásiť na darovanie krvi niekoľkými jednoduchými krokmi. Užívatelia siete v Indii dostanú oznam o novom nástroji na svojom informačnom panely a potom stačí už len zopár klikov. Svoje profily si môžu užívatelia upraviť tak, aby bolo viditeľné, že sa stali darcami krvi, alebo môžu zostať v anonymite. Medzi priateľmi a známymi budú spustené aj upozornenia, ktoré dajú vedieť o participácii v dobrej činnosti.
Facebook takisto umožňuje ľuďom, organizáciám a nemocniciam uverejniť špeciálne príspevky upozorňujúce používateľov na tieto potreby.
Ďalšou formou bude upozornenie, ktoré Vám dá vedieť, že niekto vo vašom okolí napísal žiadosť o darovanie krvi. V takomto príspevku bude preklik na prihlásenie sa na odber. Ak sa dobrovoľník prihlási, znovu je možnosť výberu medzi súkromím a uverejnením informácií.
Produktový manažér zdravotníctva v Indii sa k spolupráci s Facebookom vyjadril tak, že pri nápade o spolupráci neváhal a okamžite sa mu myšlienka zapáčila. Facebook považuje za veľmi šikovný nástroj na odkomunikovanie problému a nájdenia spôsobu, ako sa darcovia krvi skontaktujú s osobami v núdzi. Ďalej povedal : „India, ako mnoho krajín sveta, má problém s nedostatkom darcov krvi. Je veľa osôb alebo dokonca rodín, ktoré takúto pomoc potrebujú a naopak málo jednotlivcov, ktorý by krv darovali.“