StoryEditor

Aróma marketing: Retail, reštaurácie a hotely posilňujú svoju značku charakteristickou vôňou

06.10.2017, 12:46
Autor:
(red)(red)
V hoteli v Londýne je rovnaká vôňa ako v New Yorku.

Aróma pôsobí na zmysly podvedome a efektívne pracuje s ľudskými emóciami.  Na základe vôní si vytvárame trvalé spomienky, ktoré sa nám pri kontakte so známou vôňou vracajú a na chvíľu sa vieme nostalgicky vrátiť v čase. Retail, reštaurácie a hotely už objavili čaro brandingu a svoju značku posilňujú charakteristickou vôňou.

O aróma marketingu hovorí Jaroslav Rataj, riaditeľ komplexu Allegria – Hotel, golfový rezort a wellness v Rakúsku: "Po dlhoročných skúsenostiach v hotelierstve viem, ako môže práve príjemná aróma prispievať k celkovému „well-being“ hostí a umocniť tým zážitok z ich pobytu o to viac. Práve preto považujem aroma marketing za veľmi účinný a zároveň nenásilný marketingový ťah, ktorý dotvára proces brandingu v našom rezorte." Na aromatizovanie využíva Store Media rôzne druhy prístrojov, aby bolo možné vyvoňať akýkoľvek priestor a zvýšiť tak spokojnosť zákazníkov, ako aj posilniť ich vzťah k hotelu. 

Allegria

Profesionálne aromatizovanie hotelov

Siete hotelov dbajú na to, aby vo všetkých hoteloch bola rovnaká vôňa, zákazník sa má v hoteli cítiť ako doma, vždy bezpečne a komfortne. Tento komfort zabezpečuje práve známa aróma, ktorá je rovnaká v New Yorku, v Tokiu aj v Londýne.

Ľudský mozog si dokáže zapamätať až 10 000 vôní a ukladá si ich do dlhodobej pamäte. Cieľom aroma marketingu je vytváranie príjemnej atmosféry v hoteloch, vždy podľa požiadaviek klienta.

Vôňa dokáže vyvolať všetky druhy emócií. Skúste sa v spomienkach vrátiť v čase a predstavte si váš obľúbený koláč z detstva. Teraz si predstavte, že vchádzate do hotelovej reštaurácie na raňajky a miestnosť je aromatizovaná práve touto vôňou. Určite si k tomuto miestu vytvoríte pozitívny vzťah a radi prídete ešte raz.

Allegria

"Welcome effect"

Dôležitou časťou aroma marketingu pre hotely je recepcia. Všetci vieme aký dôležitý je prvý dojem a  vytvoriť príjemný „welcome effect“ je prvý krok k úspešnému aroma marketingu. Do reštaurácií sa štandardne pridáva vôňa kávy, vanilky, alebo bazalky, na recepciu sa vyberá vôňa, ktorá posilňuje branding a zákazníci podľa nej vedia hotel identifikovať. Pre wellness sa používajú príjemné, svieže vôňe vhodné na relax.

01 - Modified: 2019-08-05 12:42:41 - Feat.: - Title: Viedeň ukončila experiment s parfumami v metre, ľudia ich nechceli 02 - Modified: 2017-10-31 12:37:25 - Feat.: - Title: Produktová aróma. Čo dokáže spojenie dvoch zmyslov priamo v mieste predaja 03 - Modified: 2017-10-16 13:12:13 - Feat.: - Title: Aróma marketing v bratislavskej MHD: Autobusy voňajú čajom a tymiánom
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. december 2024 01:16