Dreamstime
StoryEditor

Španielsko zakáže reklamy na potraviny s vysokým obsahom cukru zamerané na deti

29.10.2021, 10:20
Autor:
TASRTASR
Zákaz sa bude vzťahovať na reklamy propagujúce čokoládové tyčinky, sladké pečivo, zmrzlinu či nealkoholické nápoje.

Španielsko zakáže reklamy na potravinové výrobky a nápoje s vysokým obsahom cukru, ktoré sa sústreďujú na detského spotrebiteľa. Cieľom tohto opatrenia je spomaliť narastajúcu vlnu obezity v krajine, informovala vo štvrtok tlačová agentúra AFP, citujúc tamojšie úrady.

Zákaz, ktorý vstúpi do platnosti v roku 2022, sa bude zameriavať na reklamy v televízii, rozhlase, na internetových portáloch a v aplikáciách pre mobilné telefóny, pričom pôjde o obsah určený pre osoby do 16 rokov, povedal novinárom španielsky minister pre spotrebiteľské záležitosti Alberto Garzón.

„Maloletí sú zraniteľní konzumenti a je našou povinnosťou chrániť ich pred reklamou na nezdravé potraviny,“ uviedol.
Avizovaný zákaz sa bude vzťahovať na reklamy propagujúce čokoládové tyčinky, sladké pečivo, zmrzlinu, nealkoholické nápoje a iné umelo sladené tekutiny - produkty, ktoré sú podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) „škodlivé“ pre deti.

Garzón ďalej uviedol, že Španielsko tak bude nasledovať príklad iných európskych krajín ako Británia, Nórsko a Portugalsko.

Nadváhou trpí v Španielsku približne jedno z troch detí, pričom v roku 1984 bola táto bilancia na úrovni len troch percent, vyplýva z údajov španielskej vlády. Reklama je jednou z príčin týchto výsledkov, uviedlo Garzónovo ministerstvo.

Rozšírenie obezity alebo nadváhy medzi deťmi a dospievajúcimi vo veku päť až 19 rokov na celom svete dramaticky vzrástlo zo štyroch percent v roku 1975 na súčasných vyše 18 percent, tvrdí WHO.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 11:01