Spoločnosť Coca-Cola si vybrala v tendri novú agentúru - WPP, ktorá bude jej "globálny marketingový sieťový partner". Zároveň predstavila nový model spolupráce s agentúrami Dentsu, Publicis Group i IPG.
Nová globálna WPP bude zohrávať zohrávať kľúčovú úlohu pri realizácii nového marketingového modelu, ktorý je vytvorený tak, aby poháňal dlhodobý rast portfólia značiek celej spoločnosti Coca-Cola, a to vo viac ako v 200 krajinách.
Zahraničné médiá odhadujú tento biznis na štyri miliardy dolárov.
Rozhodnutie Coca-Coly prichádza takmer po roku. Celý proces tendrovania odštartoval v decembri minulého roka. Spoločnosť pôvodne oddelila kreatívny a mediálny tender, po niekoľkých mesiacoch ich ale zlúčila.
"Zákazníci reagujú na celkové zážitky - neoddeľujú posolstvo od médií. Preto sme vytvorili agentúrny model, v jeho centre sú naozaj zákazníci," povedal šéf marketingu Coca-Coly Manolo Arroyo.
Nový agentúrny model má štyri komponenty:
1. Globálny marketingový sieťový partner (WPP) bude prostredníctvom na mieru zostaveného tímu OpenX zodpovedať za správu a tvorbu komplexných kreatívnych, mediálnych, dátových a marketingových technológií v rámci celého portfólia.
2. Doplnkový mediálny partner, ktorým sa stala agentúra Dentsu, bude pracovať pre Coca-Colu ako mediálny partner na silných trhoch.
3. Spoločnosť Coca-Cola si zabezpečila, aby mala najlepší prístup k strategickým partnerom pre kreatívu. V tomto smere si najlepšie viedla Publicis Groupe a IPG. Spolupráca by mala fungovať ako open-source spolupráca. „Vieme, že skvelé kreatívne nápady prichádzajú odkiaľkoľvek a túto flexibilitu si zachováme,“ povedal Arroyo.
4. Posledným komponentom novej spolupráce je spoločná dátová a technologická platforma, ktorá spája marketingové tímy naprieč portfóliom spoločnosti Coca-Cola.