„Už niekoľko po sebe idúcich rokov sme vždy prvý pracovný deň po vianočných sviatkoch zaznamenali výrazný nárast návštev i predaja na e-shopoch. Očakávame však, že tento rok budú tieto čísla vzhľadom na obmedzenia ešte výraznejšie. No aj v prípade, že by sa opatrenia na poslednú chvíľu zmenili, očakávame, že tento rok sa budú povianočné výpredaje odohrávať najmä v online priestore. Ľudia si totiž počas pandémie zvykli nakupovať v e-shopoch aj tie tovary, ktoré pred pandémiou kupovali v kamenných prevádzkach,” hovorí Jan Mayer, riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk.
Prvý pracovný deň po sviatkoch tento rok vychádza na pondelok, čo je podľa štatistík Heureky tradične najsilnejším dňom v týždni. Údaje takisto ukazujú, že ľudia nemajú vo zvyku nakupovať cez sviatky. Keďže mnohí nemajú dovolenku a idú medzi sviatkami do práce, podľa skúseností z minulých rokov to využívajú aj na online nákupy.
Na základe analýz spoločnosti Heureka je obdobie po Vianociach až do konca januára pre obchodníkov druhým najsilnejším v roku. Prvé najsilnejšie sa začína v polovici októbra a trvá až do Vianoc. „Slováci v minulých rokoch využívali povianočné zľavy najmä na drahšie tovary ako sú notebooky, televízory, robotické vysávače, smart produkty, kde vedú hodinky, či bezdrôtové slúchadlá,” približuje Jan Mayer a dodáva: „O spomínané tovary bol enormný záujem už na začiatku decembra, čo sa môže odraziť na ich dostupnosti. Nie je vylúčené, že časť z nich môže byť po sviatkoch aj nedostupná.”