Najväčšia juhokórejská mliekarenská firma Seoul Milk sa ospravedlnila za reklamu, v ktorej sa ženy premenili na kravy po tom, čo ich na lúke pri cvičení jogy na lúke tajne natáčal muž. Informoval o tom server BBC.
„Úprimne sa ospravedlňujeme všetkým, koho reklama na mlieko zverejnená 29. novembra urazila,“ napísala firma Seoul Dairy Cooperative, partnerská spoločnosť firmy Seoul Milk. „Berieme túto záležitosť veľmi vážne a prešetríme ju. Rovnako budeme dávať pozor, aby sme podobným incidentom v budúcnosti zabránili,“ dodala v ospravedlnení na webe. Reklamné video po kritike stiahla z YouTube, predtým sa však stačilo rozšíriť na sociálnych sieťach.
Reklama začína tým, ako muž s kamerou prechádza lesom. Nasledujú zábery na malebnú prírodu a horský potôčik, z ktorého ženy pijú priezračnú vodu. „Konečne sme ich dokázali natočiť v mieste nedotknutej čistoty,“ hovorí vo videu mužský hlas. Muž s kamerou sa skrýva v lese a ženy tajne natáča, ako na lúke cvičia jogu.
Keď omylom šliapne na vetvičku, cvičiace ženy vyruší. Nasleduje záber na lúku, kde sú namiesto žien kravy. Reklama končí slovami: „Čistá voda, organické krmivo, stopercentne čisté Seoul Milk. Organické mlieko z organického ranča v príjemnej prírode Čchongjangu.“
Nejde o prvý prípad reklamy mliekarenskej firmy Seoul Milk, ktorá vzbudila široký ohlas. V roku 2003 jej jogurt v reklame propagovali nahí ľudia, ktorí ním po sebe striekali. Šéf marketingu aj herci v reklame potom dostali pokutu za obscénnosť, uviedla BBC.