StoryEditor

VÚB banka má v centrále umelecké dielo nenápadného autora

16.12.2021, 14:15
Autor:
rmrm
Je súčasťou kampane od agentúry TRIAD.

Ako Stratégie informovala VÚB banka, celá kampaň s headlinom „Životné dielo nenápadného autora“ sa točí okolo nenápadného a prekvapivého spoluautora diela s názvom Reverse Sun – včele medonosnej. Veľká časť inštalácie je totiž tvorená z včelieho plástu a pri jeho tvorbe bolo využitých až 50 kg včelieho vosku. Reverse sun má výšku 3 metre a dĺžku 13 metrov.

Reverse Sun je životným dielom jednak preto, že plásty sú živý materiál, ktorý neustále pracuje – a zároveň sú životným dielom včiel, ktoré plásty a vosk vytvorili. Kampaň vytvorila agentúra TRIAD advertising. Netradičné dielo Reverse sun vzniklo v spolupráci s Jaroslavom Kyšom a jeho spolupracovníkmi Miroslavom Žolobaničom a Samuelom Chovancom.

„Naším cieľom je týmto umeleckým dielom upozorniť na dôležitosť zodpovedného správania sa k našej planéte. Pre VÚB banku je to prirodzené spojenie dvoch tém, ktorým sa aktívne venuje – podpora umenia a ochrana životného prostredia. V podstate nám táto jedinečná inštalácia symbolicky pripomína naše smerovanie do budúcna“, povedala Martina Hrivnáková, riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky.

„Zámerom diela je poukázať na krehkú rovnováhu v ktorej je náš svet a ktorú tvoria aj tak kontrastné entity ako obrovské žeravé slnko a malá včela,“ povedal autor Mgr. Art. Jaroslav Kyša, vedúci katedry intermédií, VŠVU, Bratislava.

Realizácia celého diela, vrátane domýšľania projektu, skúšok, prípravy modelov a samotnej realizácie vo vestibule, trvala približne pol roka. Dielo vo vestibule centrály banky si môže pozrieť každý, kto bude mať záujem a keď to dovolí pandemická situácia.

VÚB banka

​Vo vizuáloch je využitá ‚včelia typografia‘, ktorú vytvoril art director TRIAD-u – Peter Baslík odlievaním písmen priamo z včelieho vosku a ich následným roztápaním. Táto netradičná remeselná technika tiež odráža spojenie včiel a slnka, ako ho vidíme aj v diele samotnom.

Súčasťou kampane je aj špeciálny citylight potiahnutý plátnom a včelým voskom, ktorý pripodobňuje dielo samotné. Tento netradičný formát upúta okoloidúcich nielen vôňou vosku, ale aj bzukotom včiel. A cez tri malé otvory v citylighte bude môcť ktokoľvek nahliadnuť do procesu tvorby a myšlienky diela samotného.

Kampaň, okrem samotného diela, využíva dve online videá, ktoré vznikli v spolupráci s režisérom Rolandom Wranikom, sériu digitálnych citylightov a inzerciu.

Vizitka kampane:
Klient: VÚB Banka
Kreatívna agentúra: TRIAD
Creative Director: Peter Baslík, Vlado Kurek
Art Director: Peter Baslík
Account Director: Martina Ivanová
Copywriter: Adam Baška
Account manager: Matúš Bielik
Produkcia: SORRYWECAN
Režisér: Roland Vraník

01 - Modified: 2024-05-10 13:01:17 - Feat.: - Title: Media: Dominoval Triad s O2 a Bezchibni den ucitelov 02 - Modified: 2024-04-05 09:52:46 - Feat.: - Title: Agentúra roka 2023: Pozrite si kompletné tabuľky a to, čo stálo za úspechom THIS IS LOCCO 03 - Modified: 2024-02-14 08:00:00 - Feat.: - Title: KRAS špeciál: Udalosti, ktoré v roku 2023 ovplyvnili život agentúr 04 - Modified: 2024-01-02 09:12:18 - Feat.: - Title: Maru Mitlíková: Padnúť dole je ľahké, teraz sa musíme vrátiť na vysoké priečky 05 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. júl 2024 04:38