Ako Stratégie informovala VÚB banka, celá kampaň s headlinom „Životné dielo nenápadného autora“ sa točí okolo nenápadného a prekvapivého spoluautora diela s názvom Reverse Sun – včele medonosnej. Veľká časť inštalácie je totiž tvorená z včelieho plástu a pri jeho tvorbe bolo využitých až 50 kg včelieho vosku. Reverse sun má výšku 3 metre a dĺžku 13 metrov.
Reverse Sun je životným dielom jednak preto, že plásty sú živý materiál, ktorý neustále pracuje – a zároveň sú životným dielom včiel, ktoré plásty a vosk vytvorili. Kampaň vytvorila agentúra TRIAD advertising. Netradičné dielo Reverse sun vzniklo v spolupráci s Jaroslavom Kyšom a jeho spolupracovníkmi Miroslavom Žolobaničom a Samuelom Chovancom.
„Naším cieľom je týmto umeleckým dielom upozorniť na dôležitosť zodpovedného správania sa k našej planéte. Pre VÚB banku je to prirodzené spojenie dvoch tém, ktorým sa aktívne venuje – podpora umenia a ochrana životného prostredia. V podstate nám táto jedinečná inštalácia symbolicky pripomína naše smerovanie do budúcna“, povedala Martina Hrivnáková, riaditeľka odboru korporátnej a marketingovej komunikácie VÚB banky.
„Zámerom diela je poukázať na krehkú rovnováhu v ktorej je náš svet a ktorú tvoria aj tak kontrastné entity ako obrovské žeravé slnko a malá včela,“ povedal autor Mgr. Art. Jaroslav Kyša, vedúci katedry intermédií, VŠVU, Bratislava.
Realizácia celého diela, vrátane domýšľania projektu, skúšok, prípravy modelov a samotnej realizácie vo vestibule, trvala približne pol roka. Dielo vo vestibule centrály banky si môže pozrieť každý, kto bude mať záujem a keď to dovolí pandemická situácia.
Vo vizuáloch je využitá ‚včelia typografia‘, ktorú vytvoril art director TRIAD-u – Peter Baslík odlievaním písmen priamo z včelieho vosku a ich následným roztápaním. Táto netradičná remeselná technika tiež odráža spojenie včiel a slnka, ako ho vidíme aj v diele samotnom.
Súčasťou kampane je aj špeciálny citylight potiahnutý plátnom a včelým voskom, ktorý pripodobňuje dielo samotné. Tento netradičný formát upúta okoloidúcich nielen vôňou vosku, ale aj bzukotom včiel. A cez tri malé otvory v citylighte bude môcť ktokoľvek nahliadnuť do procesu tvorby a myšlienky diela samotného.
Kampaň, okrem samotného diela, využíva dve online videá, ktoré vznikli v spolupráci s režisérom Rolandom Wranikom, sériu digitálnych citylightov a inzerciu.
Vizitka kampane:
Klient: VÚB Banka
Kreatívna agentúra: TRIAD
Creative Director: Peter Baslík, Vlado Kurek
Art Director: Peter Baslík
Account Director: Martina Ivanová
Copywriter: Adam Baška
Account manager: Matúš Bielik
Produkcia: SORRYWECAN
Režisér: Roland Vraník