Facebook si ku koncu roka pripravil ešte jednu zmenu. Taktika známa ako „engagement bait“ má za cieľ zvýšiť reach na jednotlivých Facebook stránkach. Čísla si dokázali rôzne spoločnosti „zarobiť“ statusmi, kde si doslova pýtali like, zdieľanie, komentár alebo označenie kamoša. Facebook sa rozhodol spomínané spamy redukovať.
„Like vs. Koment...“ / „Označ kamoša, s ktorým by si...“
Od tohto týždňa začne zmena fungovať a tým degradovať zavádzajúce posty tohto typu. Aby spoločnosť eliminovala výskyt spamových obsahov v News Feede do čo najväčšej miery, Facebook tímy kategorizovali státisíce postov. Systém teda zabezpečí, aby sa týchto spam postov objavilo čo najmenej a publisheri boli donútení získať si dostatočný reach postami, ktoré majú zmysluplný obsah.
Novinka, podľa Facebook newsroomu, bude mať zásah aj na stránky, ktoré takéto posty publikovali automaticky a pravidelne. Ich dosah sa na istú dobu zníži, aby sa publisheri prispôsobili a potom úplne vypne.
Výnimka platí pre posty, ktoré žiadajú o nejakú formu pomoci či odporúčanie. Takéto statusy nebudú novým systémom ovplyvnené.