Slováci konzumujú viac alkoholických nápojov. Najviac sa darí segmentu „tvrdý alkohol“, ktorému z roka na rok narástli tržby o takmer 8% a dokázal rásť aj objemovo o viac ako 6%.
Za posledný rok, minuli Slováci na tvrdý alkohol v maloobchode 278 miliónov eur a skonzumovali približne 25,4 miliónov litrov, čo je o 1,46 miliónov litrov viac ako predchádzajúci rok.
Dominantnú pozíciu si dlhodobo a s veľkým odstupov udržiava vodka, ktorá generuje až 29% z celkových tržieb tohto segmentu a medziročne jej tržby narástli o 6%.
O druhú najväčšiu kategóriu - konzumné liehoviny - ako o jedinú spomedzi väčších kategórií poklesol záujem spotrebiteľov, čo sa prejavilo v poklese tržieb o 4% aj spotreby o 5%.
O tretiu najdôležitejšiu kategóriu - horké bylinné likéry - sa výrazne zvýšil záujem
Slováci pijú aj viac rumu – lacnejší a cenovo dostupnejší typ „tuzemský“ zaznamenal nárast o 10%, trstinový rum, za ktorý v priemere zaplatíme raz toľko ako za „tuzemák“, dokonca o 24% a brandy o 17%. Slovenskí spotrebitelia minuli viac aj na whisky, a to až o 12% ako počas predchádzajúcich dvanástich mesiacov.
Z roka na rok rastie podiel drahších, prémiovejších druhov alkoholu, za ktoré sú Slováci ochotní zaplatiť vyššie sumy. Pre tvrdý alkohol je mesiac december najsilnejším mesiacom vzhľadom na vyššiu spotrebu počas vianočných sviatkov a tržby v tomto mesiaci sú až o 43% vyššie ako je počas priemerného mesiaca v roku.
O spoločnosti Nielsen:
Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) je globálna výskumná agentúra, ktorá poskytuje celkové pochopenie toho, čo spotrebitelia na celom svete sledujú a kupujú. Nielsen nemeria iba televízne vysielanie, ale aj sledovanosť na ostatných zariadeniach vrátane online merania alebo merania mobilnej komunikácie.