Softvér Emotion ID definuje podľa tvárového výrazu emócie, ktoré osoba prežíva. Medzi základné a vrodené emócie patrí hnev, znechutenie, strach, radosť, smútok a prekvapenie. Každá z nich má svoj jedinečný tvárový výraz, ktorý dokáže softvér Emotion ID detegovať na tvári diváka s vysokou presnosťou.
Každá zo základných emócií má akoby svoju vlastnú skupinu podemócií - odtieňov, ktoré vytvárajú priestor danej emócie.
Ak hovoríme o výraze radosti, môže ísť o potešenie, radosť či zábavu. Správne zadefinovanie je závislé na kontexte, v ktorom sa emócia objavila.
Vo výbere top 10 momentov sa až päťkrát objavilo video, v ktorom deti ďakujú prispievateľom Dobrého anjela. Viac ako dvojminútové video je nabité silnými emóciami.
Svoje miesto si zaslúžil aj Telekom so Saganom. V rebríčku top 10 sa umiestnil dokonca dvakrát. V spote, v ktorom prebieha naháňačka o hernú konzolu, sa divákom páčil najviac moment, v ktorom Sagan dobieha „lupičov“ na bicykli s kávovým vozíkom.
A moment Saganovej výmeny balíka za prilbu si diváci obľúbili v druhom spote.
Mobilný operátor Orange takisto zaujal dvakrát. Najprv s reklamou, do ktorej obsadili Michala Hudáka. V spote indiáni hľadajú spiacu princeznú, ktorá po prebudení zistí, kto je jej princ a zároveň sa odhalí rozprávač príbehu. Táto situácia vyvolala v divákoch najšťastnejšie emócie.
Druhý spot pri príležitosti oslavy 20 rokov operátora najviac pobavil v situácii, keď sa vo videu objavili farebné kryty na mobil. Pozrite si Orange 20 rokov v necelých dvoch minútach.
Rebríček top 10 uzavrieme klientom ČSOB s reklamami Nečum a makaj. Diváci ocenili celé trvanie krátkych zábavných videí.