Softvér Emotion ID definuje podľa tvárového výrazu emócie, ktoré osoba prežíva. Medzi základné a vrodené emócie patrí hnev, znechutenie, strach, radosť, smutok a prekvapenie. Každá z nich má svoj jedinečný tvárový výraz, ktorý dokáže softvér Emotion ID detegovať na tvári diváka s vysokou presnosťou.
Každá zo základných emócií má akoby svoju vlastnú skupinu podemócií - odtieňov, ktoré vytvárajú priestor danej emócie.
Napríklad výraz hnevu poukazuje na sústredenie, frustráciu či rušivé aspekty vnímané divákom vo videu. Správne zadefinovanie je závislé na kontexte, v ktorom sa emócia objavila.
Vo výbere top 10 znepokojujúcich momentov sa objavil Dobrý anjel s ďakovným spotom k desiatemu výročiu fungovania neziskovej organizácie. Pocit očakávania odpovede v nej vyvolali dva momenty, kedy sa Dobrí anjeli pýtali detí tieto otázky: "..a s tebou sa dá normálne rozprávať?", "a ty ako vieš, že ja som 10 rokov dobrým anjelom?".
V reklame Poštovej banky divákov znepokojili „podivné hlasy“, ktoré v spote Užitočná pre všetkých pôsobili rušivo. Konkrétne v 13-44 sekunde.
Venovať zvýšenú pozornosť museli diváci reklame od SPP - Hasiči. Nepáčila sa im „zmena scény a potreba sústredenia sa na message“.
Telekom znepokojil divákov dvakrát. Reklama Extra porcia dát sa im „nepáčila ako celok“ a v spote s názvom Dátový balíček sa podľa Emotion ID „zháčili“.
Emóciu očakávania vyvolal spot Dotyk kvetov Zlatej studne v momente, keď víla skáče na kvet.
A pocit zamyslenia a koncentrácie v reklame na Zlatý Bažant Nealko pri replike: "kto by vtedy veril, že nealko bude chutiť ako skutočné pivo?"
Diváci zostali „podráždení, že situáciu vidia denne“ keď nastal moment fotenia selfie s jedlom v online spote od Orange. Tento spot na druhej strane divákov aj najviac pobavil, keď sa vo videu objavili farebné kryty na mobil. Operátor v dvoch minútach ukazuje svoje pôsobenie počas dvadsiatich rokov.
Softvér identifikoval emóciu koncentrácie v reklame Union - Vianoce Youtube.