Kaufland aktuálne upravil logo a mení komunikačný koncept. Čo je dôvodom zmien približuje pre Stratégie Martin Gärtner, vedúci oblasti marketingu Kaufland: „Ide o rozhodnutie našej materskej spoločnosti Schwarz Gruppe GmbH. Nehovoríme o rebrandingu, ale skôr o úprave corporate identity Kauflandu. Vzhľadom na to, ako sa mení doba a zákazník, a to nielen v zahraničí, ale aj u nás, sme jednoducho dospeli k záveru, že naša značka potrebuje nový impulz. A preto sme si definovali sme hodnoty, na ktorých ju budeme prezentovať: kvalita, výber/rozsah sortimentu, cena a jednoduchosť.“
„Chceme urobiť značku Kaufland bližšou, zrozumiteľnejšou, spríjemniť nákup, zjednodušiť ho. A zároveň je našou ambíciou ponúkať najširší sortiment,“ dodáva Lucia Langová, vedúca úseku firemnej komunikácie Kauflandu.
Nové logo má pôsobiť jednoduchšie, čistejšie a modernejšie. Nad zásadnejšou zmenou loga Kaufland neuvažoval. Z pohľadu jeho zástupcov je ten rozdiel oproti pôvodnému logu zásadnejší ako u zákazníka. „Ale časom to začne vnímať aj on... Naše logo na Slovensku pozná každý, sme spojení s červenou, takže výraznejšia zmena nie. V našom prípade by to bol krok späť,“ hovorí Lucia Langová.
Novou komunkáciou chce Kaufland zákazníkovi povedať, že mu rozumie, pomáha mu pokryť jeho každodenné potreby, postarať sa o rodinu. „Ukážkou toho, ako to celé myslíme kreatívne, je aktuálna vianočná kampaň. Postavená je na princípe, že ukazujeme niečo, čo každý zákazník pozná, ale v reklame sa to nepatrí ukázať. Ide to, že Vianoce sú sviatkom pokoja a pohody, ale predchádza im stres. To znamená, že chceme ukázať, že to vieme, že to nie je problém, lebo tak jednoducho funguje život,“ vysvetľuje Martin Gärtner a pokračuje: „Hovoríme o veciach, ktoré dôverne pozná, ale pod vplyvom vyumelkovanej reklamy na to nie je zvyknutý. Doteraz všetky reklamy museli byť o stromčekoch, veselosti, prskavkách. My ukazujeme, že áno, ale vieme aj to, čo to znamená pre bežnú rodinu. Také tie bežné hádky, čo budeme variť, tvoja mama chce toto atď. Toto je tón a štýl našej komunikácie. Chceme zákazníkovi ukázať, že sme k nemu bližšie, že mu rozumieme viac ako iní.“
Kaufland mení aj vizuálny štýl komunikácie. Staví na bežných ľudí, fotografie z bežného života. Ak to nebude nutné, tak ani jeden človek sa nebude pozerať do objektívu, pretože aj pri dialógu sa ľudia pozerajú do očí a nie do objektívu. „Nový koncept bude viditeľný aj vo food style. Povedal by som – prirodzený bordel na stole. Aj takýmito detailmi sa chceme priblížiť k reálu a povedať, že sa na nič nehráme,“ dodáva Martin Gärtner.
A aký osud čaká koncept Z lásky k Slovensku? Témy pokračovať budú, ale budú komunikované inak. Zasadené do spomínaného nového konceptu.