Google zverejnil výročný rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube. Rok 2017 patril potravinovým reťazcom. V top desiatke sa okrem nich objavila aj banka, automobilka a aj telekomunikačný operátor.
YouTube Ads Leaderboard je dobrým obrazom toho, ktoré témy či formáty majú virálny potenciál a dokážu vzbudiť najväčší záujem u slovenského publika.
Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického vzhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.
YouTube pri „výkonnosti“ reklám neuvádza konkrétnejšie štatistiky ako sledovanosť či počet impresií, zároveň uvádza len poradie top 10. Do poradia za minulý rok bral kampane nasadené od septembra 2016.
Prvé dve priečky obsadil Lidl. Reklama na fenomén STIKEEZ si získala oko detského diváka a druhou najsledovanejšou reklamou boli Neobyčajne obyčajné Vianoce.
Tretia naj reklama je Veľkonočná súťaž Coop Jednoty. Tradične prináša príbehy honeľníka a baču. Zastrešovala ju agentúra Jandl.
Ako jediná banka sa v rebríčku umiestnila Fio s reklamou Kozmonauti. Spot bol vytvorený inhouse a stal sa štvrtým najsledovanejším.
Piata je opäť Coop Jednota so spotom na boxy Máša a Medveď.
O2 v marci komunikovalo s využitím influencera Strapa, ktorý v skoro minútovom spote vyzýval ľudí na zmenu Slovensku a ponúkal im za to odmenu v podobe dát. O kreatívu sa postarala agentúra Elite Solutions.
Sedmička a osmička patrí Telekomu a ich reklamám na Magenta 1 a Magenta Smart Home. V spote Spolu máte na viac sa predviedla skupinka cyklistiek s Petrom Saganom a Inteligentný domov pre každého určite poznáte. Reklama mala úspech. Koncept kreatívne zastrešila agentúra MUW Saatchi & Saatchi a mediálna agentúra MEC.
Na deviatom mieste sa umiestnila reklama na ŠKODU. Zo série spotov v ktorých známe osobnosti predstavili autá inak sa divákom reklama s Lujzou Garajovou Schramekoou páčila najviac.Kreatívny koncept a komunikáciu zabezpečila agentúra PHD.
Rebríček top desiatky uzatvára znovu Coop jednota so spotom k vianočnej súťaži.
„Aktuálny rebríček len potvrdzuje naše skúsenosti s tým, aké kreatívne prvky fungujú v reklame na YouTube najviac. Hlavnými prísadami najsledovanejších reklám za rok 2017 boli najmä vtip, známe tváre, hudba a animácia. Napríklad pri Lidli alebo Coop Jednota pozorujeme fenomén animovaných postavičiek doplnených o ich fyzické zbieranie. Spojenie známej tváre a vtipu zas vidieť v reklamách od Telekomu, O2, Škody či Fio Banky. Celkovo je tu najviac zastúpený humor. Pozorujeme, že klienti a agentúry už začínajú stavať na svojom know-how, ako tvoriť a plánovať kampane, ktoré si používatelia radi pustia znovu,“ hovorí Petr Houzar, Branding and Agency Manager v spoločnosti Google.