Google zverejnil výročný rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube. Rok 2017 patril potravinovým reťazcom. V top desiatke sa okrem nich objavila aj banka, automobilka a aj telekomunikačný operátor.
Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického vzhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.
Prvé dve priečky obsadil Lidl. Reklama na fenomén STIKEEZ si získala oko detského diváka a druhou najsledovanejšou reklamou boli Neobyčajne obyčajné Vianoce.
Tretia naj reklama je Veľkonočná súťaž Coop Jednoty. Tradične prináša príbehy honeľníka a baču. Zastrešovala ju agentúra Jandl.
Ako jediná banka sa v rebríčku umiestnila Fio s reklamou Kozmonauti. Spot bol vytvorený inhouse a stal sa štvrtým najsledovanejším.
Piata je opäť Coop Jednota so spotom na boxy Máša a Medveď.
O2 v marci komunikovalo s využitím influencera Strapa, ktorý v skoro minútovom spote vyzýval ľudí na zmenu Slovensku a ponúkal im za to odmenu v podobe dát. O kreatívu sa postarala agentúra Elite Solutions.
Sedmička a osmička patrí Telekomu a ich reklamám na Magenta 1 a Magenta Smart Home. V spote Spolu máte na viac sa predviedla skupinka cyklistiek s Petrom Saganom a Inteligentný domov pre každého určite poznáte. Reklama mala úspech. Koncept kreatívne zastrešila agentúra MUW Saatchi & Saatchi a mediálna agentúra MEC.
Na deviatom mieste sa umiestnila reklama na ŠKODU. Zo série spotov v ktorých známe osobnosti predstavili autá inak sa divákom reklama s Lujzou Garajovou Schramekoou páčila najviac.Kreatívny koncept a komunikáciu zabezpečila agentúra PHD.
Rebríček top desiatky uzatvára znovu Coop jednota so spotom k vianočnej súťaži.
„Aktuálny rebríček len potvrdzuje naše skúsenosti s tým, aké kreatívne prvky fungujú v reklame na YouTube najviac. Hlavnými prísadami najsledovanejších reklám za rok 2017 boli najmä vtip, známe tváre, hudba a animácia. Napríklad pri Lidli alebo Coop Jednota pozorujeme fenomén animovaných postavičiek doplnených o ich fyzické zbieranie. Spojenie známej tváre a vtipu zas vidieť v reklamách od Telekomu, O2, Škody či Fio Banky. Celkovo je tu najviac zastúpený humor. Pozorujeme, že klienti a agentúry už začínajú stavať na svojom know-how, ako tvoriť a plánovať kampane, ktoré si používatelia radi pustia znovu,“ hovorí Petr Houzar, Branding and Agency Manager v spoločnosti Google.