Spoločnosť Protect & Gamble plánuje zmeny. Minulý mesiac sa finančný riaditeľ spoločnosti vyjadril, že prebieha prehodnotenie zoznamu agentúr, s ktorými firma spolupracuje. Rozhodli sa, že do konca roka 2018 agentúrny zoznam okresajú o polovicu.
Reklamný gigant začal so znižovaním už v roku 2014 kedy oznámil, že znižuje počet agentúr o takmer 40 percent. Výrazne znížil aj náklady a výdavky o 400 miliónov dolárov.
Tento proces bude zahŕňať zníženie počtu agentúr o 60 percent od fiškálneho roka 2015, ale spoločnosť tvrdí, že ich zníži ešte viac, až o 80 percent oproti pôvodnej základni.
V súčasnosti je na celosvetovom zozname 2500 agentúr, ale do konca roka bude toto číslo iba 1.250. Základom je snaha o "implementáciu nových modelov reklamných a mediálnych agentúr", ktorá sa zdá byť založená na myšlienke "open-sourcing", ktorá sa začala testovať pred 18 mesiacmi.
Spoločnosť P&G očakáva celkovú úsporu vo výške 2 miliárd dolárov v rámci oblasti marketingovej produktivity do konca fiškálneho roku 2021.