Aktuálny výskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia realizovaný na vzorke päťsto respondentov z aktívnej internetovej populácie staršej ako 15 rokov sa zameral na správanie Slovákov pri sledovaní televízie. Pozrite si zaujímavé výsledky.
Z činností, ktorým sa Slováci venujú popri sledovaní televízie, jednoznačne vedú aktivity spojené s komunikačnými technológiami: najväčšia časť respondentov (68 percent) pri televízií surfuje na internete, 53 percent si prehliada obsah na sociálnych sieťach a 49 percent sa venuje čítaniu a písaniu správ.
Vo všetkých týchto činnostiach sú pritom o niečo aktívnejšie ženy ako muži. Všeobecne však platí, že len veľmi malé percento (5 percent) popri sledovaní televízie nerobí nič ďalšie. A 6 percent respondentov odpovedalo, že televíziu nesleduje.
Najčastejšie používaným zariadením popri sledovaní televízie je smartphone – denne ho takto používa 57 percent respondentov, ktorí sa aspoň niekedy pozerajú na televíziu. Na druhom mieste je počítač (bez ohľadu na typ), ten denne pri televízií používa 40 percent opýtaných, a na treťom tablet, ktorý si pri televízií zapína 16 percent respondentov.
Medzi najmenej používané zariadenia popri sledovaní televízie patria chytré zariadenia typu wearables - chytré okuliare, hodinky apod. (denne: 5 percent), herné konzoly (4 percent) a čítačky elektronických kníh (2 percent).
Spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere, a.s. Okrem klasických výskumov trhu (face-to-face, CAWI, CATI prieskum...) sa sústreďujeme aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizujeme Výskum návštevnosti internetu a sociodemografie jeho užívateľov (AIMmonitor), od roku 2013 monitorujeme internetovú reklamu (Admosphere SK).