The Vision Photos
StoryEditor

Demotivácia: Mileniálom v reklame neklamte

13.03.2018, 14:02
Autor:
REDRED
Rozhovor s Demotiváciou vznikol pri príležitosti konferencie o mileniáloch.

Facebook bol plný motivačných citátov, a to ho motivovalo – k Demotivácii. Jeho humor je na hrane, napriek tomu sa s ním stotožňuje viac ako 300 000 Slovákov a Sloveniek. Identitu si pozorne stráži, predsa len, rád by sa v zdraví poprechádzal aj po Košiciach či navštívil Trafo. Demotivácia sa stala mileniálskym fenoménom. Jej tvorca, Demo Tivátor, šokoval marketérov na nedávnej konferencii Mileniáli (spoluorganizovanej Stratégiami a agentúrami PR.Konektor, Konektor Social a NMS Market Research).

Čo Ti Demotivácia okrem stáda fanyniek a ich nohsledov dáva?

Momentálne tisíce lajkov a srdiečok, čo je podľa rôznych marketérov jedna z najdôležitejších vecí na svete. A internetovú slávu, čo je zase podľa tinedžerov momentálne viac ako peniaze a šťastie v živote. Ináč možno len kruhy pod očami.

Fičíš hlavne na Instagrame. Ako funguje IG?

Ak ide o tvoj osobný profil - dôležité je vzbudiť v ľudoch dojem, že si super a fasa, žiješ svoj sen a nič ťa veľmi netrápi. A ak aj dostaneš soplík, tak "tŕnistou cestou ku hviezdam" sa cez to prenesieš a nenecháš sa odradiť od svojho cieľa! Ak si žena - vkusne a nenápadne umiestnené ce*ky a zadok zaberú vždy. Pre pracovný profil platí vyššie uvedené - čím viac lajkov, tým viac adidas! Pekne to vyzerá na grafoch a v powerpointoch.

Ako ide dokopy Demotivácia a komercia? Zarábaš na tom?

Zarábam, aj keď na ferrari a na každomesačné návštevy Thajska a Dubaja to zatiaľ nie je.

Na webstránke sú umiestnené Google Ads, predáva sa podobne retardovaný merch ako je samotná Demotivácia a z času na čas sa na Instagrame objaví reklama, ktorá je vlastne reklamou len tak napoly - vždy je mojou podmienkou to, aby ľudia niečo dostali za to, že reklamu uvidia. Asi by som ale bol úspešnejší, ak by som bol krajší a mal taký Marcinovský humor, ako youtuberi :)

S ktorými značkami si už spolupracoval?

Bol to napríklad Queens a Budiš. Teraz je to hlavne Brands24 a BoardParadise. Vyberám si značky, ktoré podľa mňa oslovia cieľovú skupinu Demotivácie, takže žiadne pórobetónové tvárnice nehrozia.

Asi najviac bolo vidieť kampaň na minerálky Budiš. Ako to prebiehalo? Aké si mal zadanie?

Celé to bolo v zásade veľmi jednoduché a relatívne bezbolestné, za čo vďaka hlavne nemenovaným buchtám a chalanom z reklamky. Oslovili ma s nápadom na brandovanie flašiek pre Budiš s mojimi akoževtipnými citátmi. Sadli sme si a zhodli sme sa na tom, že ideálne by bolo, keby ľudia flašky nevyhadzovali, ale fotili sa s nimi a mali z toho srandu. Nakoniec boli síce moje megalomanské predstavy o brandovaní flašiek a podporných aktivitách pochopiteľne zatrhnuté, ale išlo sa do výroby.

Zafungovala kampaň? Predávalo sa viac Budišu?

Celkom som mal stiahnutú kloaku, že ako to ľudia pochopia, ale našťastie to bol úspech. Podľa mojich info sa celý náklad predal omnoho skôr, ako si to páni od excelu predstavovali :)

Dream brand, pre ktorý by si chcel robiť, je...

Nemám dream brand. V zásade každý, kto mi pomôže vyplatiť zdravotku a dá relatívne voľné ruky k realizácii. A hlavne po mne nechce tie láskavé "len nikoho neuraziť" pseudohumory, ktoré tak často vidíme v reklame.

So mnou je v zásade ľahká reč - keďže pracujem v reklame, tak na rozdiel od ostatných profilov, či "influencerov" mám výhodu v tom, že poznám procesy, viem odhadnúť vopred možné chyby a poradiť.

Vlastne, jeden sen sa mi splnil - čoskoro dúfam vychádza special edition tričiek v spolupráci s mojim mokrým snom z minulosti - Little Caprice :)

A páči sa mi komunikácia Wendy's na twitteri.

V čom robia podľa teba značky chybu?

Podľa mňa si značky musia uvedomiť, že dnešné decká a mladí dospelí vyrástli s reklamou. Ich osobný priestor je stále viac a viac zahltený reklamou a všetkými total super výrobkami, ktoré si musia kúpiť. Čo v praxi znamená, že za všetkým vidia reklamu a sú prirodzene nedôverčiví. Neklamte im. Oni vedia, že ten prací prášok nevyperie trenky s mapkou a škrkátkom do biela. Vedia, že počas menštruácie nebudú hrať tenis a jazdiť na koni, ale hučať po frajerovi a prejedať sa čokoládou. Skúste byť iní.

Takisto nie je nič trápnejšie, ako keď sa 50-roční marketéri snažia hovoriť jazykom tínejdžeroveenagerov. Je to ako keď príde tvoj strýko z Kapušian v tesilákoch, rozopnutej bielej košeli a s tenkou zlatou retiazkou na chlpatej hrudi na diskotéku. Áno, všimne si ho každý, ale...nechajte wording na ľudí, ktorí sú medzi mladými a ich život je na internete. Prosím.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. január 2025 09:06