Medzinárodný výbor Červeného kríža prišiel s nápadom ukázať ľuďom dianie v detskej izbe vo vojnovej oblasti. Pomocou virtuálnej a rozšírenej reality umožňuje intenzívny pocit vojnového prostredia.
Kampaň sa volá „Enter the room“ a ukazuje dievčenskú detskú izbu v pokoji a počas vojny. Kontrastom je použitý zvuk, zmena farieb a kontrastov medzi vojnou a reálnym časom.
Zvláštne precítenie vo vás video vzbudí aj bez toho, aby bola ukázaná ľudská bytosť, prípadne dievčatko. Dvere, ktorými vstupujete do VR a AR sú prechodom z bezpečného, známeho prostredia do neuveriteľne detailného a rozrušujúceho virtuálneho sveta.
Režisér kampane Vincent Vella hovorí o tom, ako sa bojiská vo vojnových oblastiach presúvajú z polí a hôr do obytných oblastí, čo je pre ľudí nebezpečnejšie ešte viac. Preto sa snaží kampaňou ukázať, aké je to zažiť vojnu doma, alebo konkrétne v detskej izbe. Vtedy sa mení vaše safe place na bojové pole.
„Chceme, aby si ľudia uvedomili, že môžu konať a podporiť projekty organizácií, ako je Červený kríž. Chceme, aby pochopili, že aktivity mimovládnych organizácií na mieste zachránia ľudí, ktorí sa nachádzajú v takejto situácii - uväznení vo vlastnom dome bez prístupu k lekárskej starostlivosti alebo jedlu," dopĺňa Vella pre Adweek.
Kampaň zastrešila francúzska agentúra Nedd.