StoryEditor

Sajfov nálet na digitálne platformy v kampani pre Tatra banku

02.04.2018, 08:00
Autor:
pzpz
Mimozemšťan Sajfa mal veľký úspech.

Tatra banka sa v aktivačnej kampani rozhodla spolupracovať s mimozemšťanom. Nemusela chodiť ďaleko a jedného našla s pomocou agentúry PS:Digital na Slovensku.

Banka každoročne prichádza s projektom Tatra Academy. Ide o kampaň pre študentov, v ktorej sa komunikuje možnosť otvorenia Študentských účtov. Motiváciou je okrem iného to, že na účte študentovi hneď po zavedení pribudne 30 eur.

V poradí piatu kampaň dostala do rúk agentúra PS:Digital, ktorá si za ambasádora kampane vybrala influencera Sajfu. A tak sa stal Sajfa so svojou mimozemskou tvárou a trošku vytunovaným fyzickým zjavom ambasádorom Tatra Academy.

Agentúra pripravila dvojfázovú kampaň. Tú odštartovalo teasingové video, ktoré sa šírilo na internete a upozorňovalo ľudí na to, či si všimli Sajfovu nápadnú podobnosť s mimozemskými bytosťami.

 Zaujímavé vychytávky

Ida Bírová, copywriter a ideamaker v agentúre PS:Digital, hovorí, že to, čo robilo z kampane naozaj niečo unikátne, „bola jej stratégia a priebeh. My sme síce mali už schválený kreatívny koncept, ale samotná kreatíva schválená nebola. Tá vznikala tak, aby okamžite reflektovala správanie sa trhu v danom momente. Deň čo deň bola optimalizovaná kvôli cieľovke a novinkám, ktoré sa objavovali na internete“.

V agentúre sa zamerali najmä na video content. Ďalej na vtipný a odvážny, no pútavý a vyrušujúci obsah. Keď Facebook uviedol live stream, mimozemšťan hneď na to streamoval a live chatoval so svojimi fanúšikmi.

Keď prišli nové filtre na Snapchat, Stories či Messenger, okamžite ich vyskúšal, a keď iní influenceri uploadovali nové videá na svoj kanál, on sa na ne nabúral a prostredníctvom Bumper Ads ich napodobňoval. Na webe zas prebiehali hry o zaujímavé odmeny, ktoré boli našité na mimozemskú tému a zároveň edukovali.

Chatbot najvýraznejším nástrojom kampane

Bonusom bol aj nový nástroj chatbot. Agentúra kreatívne využila túto novinku a umožnila tak mladým pokecať si s mimozemšťanom. Tínedžeri sa toho chytili a nielenže mu opravovali jeho hroznú slovenčinu, ale aj odpovedali na každú jednu produktovú informáciu, ktorú im dal. Jednoducho prestali  riešiť, že im banka niečo predáva, oni sa s ňou dokonca začali o tom rozprávať.

Čo na to klient?

Na kampaň sme sa opýtali aj brand manažérky Tatra banky, Dominiky Gaburovej, ktorá kampaň chváli: „Za úspechom kampane stojí najmä každodenná optimalizácia na strane kreatívnej aj mediálnej agentúry. Môžeme ju určite považovať za jednu z najúspešnejších kampaní v histórii banky.“

Vizitka kampane

Klient: Tatra banka
Agentúra: PS:Digital
Creative director: Peter Šebo
Art director: Michal Hornický
Copywriteri: Ida Bírová, Michal Hornický, Peter Šebo
Strategy director: Róbert Szabó
Account manageri: Blažena Ambróz Sedrovičová, Katarína Babulicová
Kamera: Michal Miklovič
Grafik: Bruno Húska

O celej case study aj s výsledkami si môžete prečítať v marcovom vydaní Stratégií. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 17:32