StoryEditor

Viac ako polovica Slovákov neuvažuje o kúpe autonómneho auta

27.04.2018, 08:00
Autor:
rmrm
Za najväčšie obmedzenie považujeme cenu takýchto automobilov.

O autonómnych autách sa v súčasnosti hovorí stále viac a postupne sa objavujú na svetových cestách. Ako však vnímajú nástup autonómnych áut bežní ľudia? Čo na nich oceňujú a čoho sa naopak obávajú? Na tieto otázky sa podrobnejšie zamerala spoločnosť Ipsos, ktorá realizovala prieskum vnímania autonómnych áut verejnosťou na Slovensku a v USA. A výsledky poskytla Stratégiám.

Z prieskumu:

  • Američania sú voči nástupu autonómnych áut skeptickí. 22 % z nich uviedlo, že sa používania takýchto áut nevedia dočkať, no 24 % vyjadrilo názor, že takéto auto by nepoužívali za žiadnych okolností.
  • Slováci vnímajú autonómne autá skôr pozitívne. Svoj celkový názor na takéto vozidlá považuje za pozitívny 38 % populácie, ako neutrálny ho hodnotí 42 % a negatívny názor vyjadrilo 16 % opýtaných.
  • Približne 4 z 10 opýtaných Američanov si myslia, že autonómne autá zlepšia bezpečnosť na cestách. Podobný počet respondentov si naopak myslí, že bezpečnosť na cestách nezlepšia a zhruba štvrtina Američanov si nie je istá, čo prinesú.
  • Zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky vďaka autonómnym autám očakáva takmer polovica slovenských respondentov, avšak súčasne necelá polovica Slovákov očakáva, že tieto autá prinesú ohrozenie zdravia a bezpečia účastníkov cestnej premávky (46 %) a vyššiu nehodovosť (40 %).
  • Slováci za najväčšie obmedzenie považujú cenu takýchto vozidiel, pretože až 80 % populácie očakáva, že ich nástup prinesie zvýšenie počiatočných nákladov na kúpu auta.
  • Slováci najčastejšie (85 %) súhlasia s tvrdením, že autonómne autá prinesú pomoc pre zdravotne znevýhodnených.
  • Väčšina Američanov na takýchto autách najviac vyzdvihuje ich prínos v oblasti jednoduchšieho šoférovania, pohodlia a väčšieho zážitku z jazdy.
  • Viac ako polovica Slovákov (55 %) neuvažuje o kúpe autonómneho auta v horizonte 5-10 rokov. Zároveň ale približne tretina respondentov  (33 %) uviedla, že je v tomto časovom období ochotná uvažovať o kúpe takéhoto typu vozidla.

Ipsos

O prieskume: Slovenská časť štúdie bola realizovaná v apríli 2018 prostredníctvom IPSOS online panelu na vzorke 501 respondentov. Americká časť štúdie prebiehala v novembri a decembri 2017 na vzorke 1002 respondentov
v USA. Obe vzorky boli reprezentatívne vzorky miestnej populácie s ohľadom na vek, región, príjem, vzdelanie a pohlavie.

01 - Modified: 2023-08-24 08:14:14 - Feat.: - Title: Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023 02 - Modified: 2023-06-07 06:40:41 - Feat.: - Title: Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť 03 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 04 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 05 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. január 2025 17:21