O novej kampani k príležitosti Dňa víťazstva nad fašizmom (8. mája 2018) Stratégie informovala agentúra Istropolitana Ogilvy: "Generácia Y a Z sú výzvou pre mnohých marketérov. Nepreferujú tradičné média a konzumujú pominuteľný obsah na sociálnych sieťach. A boli to hlavne voliči z tejto generácie, ktorí dostali extrémistov do parlamentu. Na základe týchto insightov vznikla kampaň Stories, ktoré nesmú zmiznúť, kde prostredníctvom instastories predstavuje príbehy obetí holokaustu."
Za storkami sú aj príbehy tvorcov kampane
Medzi stories sa dostali aj príbehy, ktoré sa priamo týkajú tvorcov kampane. Šéfredaktorka SME Beata Balogová priniesla príbeh Dezsa Kóhna, ktorý vychovával jej otca a prežil pracovný tábor. Beata Balogová takto apeluje na hľadanie ďalších príbehov, ktoré sa stretli v článku na webe SME. Instastories si pripomínajú aj vraždu Štefana Repaského v koncentračnom tábore Sachsenhausen, pričom za kampaňou stojí jeho pravnuk Michal Belej spolu s art directorom Jakubom Svetlíkom.
Pomáhajú aj influenceri
Kampaň sa objavila nielen na Instagrame denníka SME, ale príbehy predstavujú prostredníctvom sociálnych sietí aj spriaznené osobnosti. Do kampane sa zapojili B-Complex, Vec, Joe Trendy, blogerka Lapkinn alebo Tomáš Hudák.