Marketingové náklady sú jedným z najdôležitejších aspektov všetkých firiem. Janka Krištof so svojou spoločnosťou Evis Solutions priniesla na slovenský minulý rok novinku - marketingový nástroj c-all, ktorým sa môže zmerať účinnosť reklamy cez spätné telefonické konverzie.
- Vaša spoločnosť Evis Solutions prináša netradičné riešenia pre firmy poskytujúce služby a produkty. Čo bolo podnetom pre vznik firmy?
Keď mi českí kolegovia začali mi hovoriť o c-all, hneď mi hlavou prebehli myšlienky, kde by sa dal využiť. Na Slovensku sa nevyužívalo prepojenie online konverzií s telefonickými konverziami a ja som v tom videla veľký potenciál.
- V čom?
Telefonické hovory sú hodnotnejšie - pri dopyte ako v online prostredí, zákazník má iné správanie a je tu vyššia pravdepodobnosť získať potenciálneho zákazníka. V súčasnosti sú najhodnotnejšou komoditou v rámci podnikania dáta. Klient môže získať dáta efektivity kampaní v rámci telefonických konverzií z online aj offline prostredia, či už podľa typu médií, kreatívneho návrhu, regiónov, sezónnosti, formulácie reklamného posolstva, či špecializácie na určitú cieľovú skupinu.
C-all ma jednoducho nadchlo, na Slovensku podobný nástroj v takomto rozsahu neexistuje, a keď prišla ponuka spolupráce, neváhala som ani sekundu. Našou víziou je prepojiť inovátorské riešenia s tradičnými marketingovými nástrojmi a zefektívniť ich aplikáciu v praxi.
- Sú slovenskí marketéri otvorení inováciám?
Na jednej strane sú, na druhej strane nie sú. Ak na trh príde malá firma, síce s inovátorskými riešeniami, je ich ťažko presvedčiť, aby tieto riešenia začali využívať a implementovať v praxi.
- Produkt c-all sa v Česku stal kľúčovým nástrojom v rámci zefektívnenia využívania tradičných marketingových nástrojov. Ktoré veľké značky túto službu využívajú?
Z veľkých značiek je to napríklad Česká spořitelna, ČEZ, Central Group,Novasol, Modrá pyramída či Home Credit.
- A na Slovensku?
Na Slovensku je pre mňa úspechom implementácia c-all v spoločnostiach Translata a Clinica orthopedica.
- Aké nedostatky najčastejšie zisťujete vďaka implementovaniu c-all nástroja vo firmách?
Takmer v každej spoločnosti sme natrafili na ten istý problém – nepripravené telefonické zabezpečenie, zastaralý systém, staré ústredne.
- V čom vidíte najväčší prínos c-all riešenia pre klientov?
Získavanie telefonických konverzií, či už z online, alebo offline prostredia. Vďaka c-all riešeniu získa klient konkrétne údaje o tom, ktorý z využitých nástrojov v rámci reklamy má akú odozvu, tým pádom vie na základe spracovania a vyhodnotenia dát optimalizovať náklady na kampane.
- Prináša c-all aj ďalšie možnosti využitia dát?
Samozrejme. Napríklad nahrávanie telefonických hovorov, čím vie zvýšiť kvalitu poskytovanej služby. Dôležitou súčasťou systému je meranie nezdvihnutých hovorov. Klient, ktorý službu využíva, získava informáciu, v akom časovom období zákazník volal, ako dlho čakal na linke...
- Čo prinesú klientovi tieto informácie?
Ak tieto dáta máte k dispozícií, dokážete efektívnejšie zabezpečiť prevádzku, aby ste ju posilnili v čase, keď zákazníci prejavili záujem o službu či produkt a zlepšili servis pre potenciálnych zákazníkov. Aplikácia interného hodnotenia hovorov vám poskytne dáta výťažnosti a taktiež viete optimalizovať web na základe priemerného času od návštevy webu k zavolaniu potenciálneho zákazníka.
- Aký ďalší servis - okrem zavedenia a nastavenia systému - spoločnostiam poskytujete?
V rámci c-all servisu klienti získavajú spracovanie dát, výstupy, navrhnutie optimalizácie marketingových aktivít. Taktiež vieme navrhnúť stratégiu pre zlepšenie cielenia reklamy.
- Máte v pláne aj nejaké novinky?
Pripravujeme rozoznávanie hlasu podľa emócií, systém bude vedieť rozoznať, či bol zákazník spokojný, nahnevaný... V rámci spoločnosti Evis ponúkame zabezpečenie celej telefonickej štruktúry a taktiež pripravujeme ďalšie novinky ako napríklad web aplikácie, VIDEO IP, WIFI a SMS - marketingové nástroje.