StoryEditor

Okolo natívnej reklamy je na Slovensku pekný hype. Dobré časy natív ešte len čakajú

28.05.2018, 09:11
Autor:
(pš)(pš)
Aj o tom, ktorá značka robí u nás natív veľmi dobre, hovorí Filip Kuna zo spoločnosti Strossle.

Už túto stredu sa v CK Dunaj uskutoční najväčší Festival natívnej reklamy. Okrem zaujímavých zahraničných spíkrov, ktorí vám predstavia novinky a budú hovoriť veľa na tému trendov v natíve, vystúpia aj slovenskí odborníci, ktorí predstavia úspešné case study našich značiek. V predaji je posledných pár lístkov, ak máte záujem, prihlásiť sa môžete čo najskôr.

Jedným zo spíkrov bude aj Filip Kuna, ktorý bude vychádzať zo skúseností spoločnosti Strossle a bude hovoriť o chybách, ktoré sa najčastejšie vyskytujú v natívnych kampaniach klientov.

Filip Kuna je evanjelizátorom natívnej reklamy nielen na Slovensku, ale aj v Česku, keďže v oboch krajinách vedie firmu Strossle. Podľa neho, na Slovensku vznikol už okolo natívu poriadny hype. "Podľa IAB Slovakia boli výdavky do natívnej reklamy len 3 percentá, ale v médiách sa to hmýri samým influencerom a natívnym článkom." Keďže má tento formát podľa Kunu výsledky, "dobré časy nás ešte len čakajú. S nimi príde aj viac peňazí, rozvoj a skvalitnenie výstupov."

Na otázku, ktoré formy natívu sú dnes u nás najpopulárnejšie,  Kuna tvrdí, že z pohľadu objemu peňazí je to obsah tvorený médiami - videá a klasické články, niekedy vo forme recenzií či kvízov. "Ťahajú to predovšetkým Refresher a Startitup, ktorých biznis model na natíve stojí. Páči sa mi, že sa snažia tradiční hráči ako SME Creative a Zoznam. No a slušne sa vodí aj nám v Strossle", priznáva Kuna.


archív F.K.

Filip Kuna

Managing Director SK & CZ, Strossle

"Dobré časy nás v natíve ešte len čakajú. S nimi príde aj viac peňazí, rozvoj a skvalitnenie výstupov."

Značka, od ktorej sa môžme učiť

Filp Kuna ako príklad značky, ktorá robí na Slovensku natív výnimočne a od ktorej sa môžme učiť, uvádza Lidl. "Čo sa týka kvality obsahu je mojou srdcovkou Lidl. Okrem klasických natívnych článkov a videí v médiách, robia sami veľa parádnych vecí. Majú projekt kuchynalidla.sk so stovkami nádherne spracovaných receptov. Majú súťaž Žihadielko, ktorou pobláznili komunity a celé mestá. V Bernolákove dostávali ľudia pripomienky ku hlasovaniu ešte aj fyzicky do schránok a povinne hrali každý deň špeciálnu hru, aby získali hlasy naviac:). Lidl robí pravidelné lojalitné súťaže - za nálepky získate kuchárske knihy, audio rozprávky, misky, postavičky. A má aj vlastné hry typu My Lidl Shop, kde sa na mobile hráte na manažéra predajne, staráte sa o dopĺňanie potravín, čerstvosť, čistotu a aby neboli pri pokladniach rady."

Najväčšie rezervy vnímania natívu ako relevantného marketingového nástroja

  1. Očakávanie okamžitých výsledkov. Zadávateľ vypublikuje článok a čaká okamžité konverzie. Tvorba kvalitného obsahu, vzťahov so zákazníkmi, však nie je šprint, je to maratón. Rovnako ako nikto nečaká, že keď chce na leto schudnúť do plaviek, tak stačí ísť raz do fitness centra a je hotovo. Vie, že musí cvičiť dlhodobo, pravidelne, upraviť stravu a dostatočne oddychovať.
  2. Merateľnosť a vyhodnocovanie - príliš často sa chválime, ktorý článok mal koľko klikov, likov, zdieľaní. Z tých sa však nikdy nikto nenajedol. Špeciálne preto, že na výsledky si treba počkať. Mali by sme všetci viac času a peňazí tráviť nastavovaním meraní, analýzou a vyhodnocovaním.

Viac na tému natívnej reklamy sa dozviete už túto stredu na celodennom Festivale natívnej reklamy. V ponuke sú posledné miesta, preto si zarezervujte svoje miesto čo najskôr.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 18:51