Reklamné kampane pre operátora FunFón pripravuje agentúra Wiktor Leo Burnett. Pišta Lakatoš so svojimi údernými spotmi baví publikum od roku 2011, keď glosoval vianočné zvyky. Tento rok Pišta si vymyslel pre svište súťaž, aby ho nerušili pri sledovaní obľúbeného programu. Divákov reklama zaujala a patrí jej druhá priečka v rebríčku.Youtube
StoryEditor

FunFón má nový komunikačný koncept. Postavička Pištu končí. Nahradí ho pes Čau Čau?

15.06.2018, 13:46
Autor:
rmrm
Nový koncept „cut the bullshit“ je o tom, že človek má zabudnúť na veci, ktoré ho obmedzujú, odstrihnúť ich a žiť tak, ako chce.

O dôvodoch zmeny hovorí pre Stratégie Katarína Špirková, Advertising & Brand Manager spoločnosti Orange Slovensko: „Nová ponuka FunFón Smart je orientovaná na cieľovú skupinu millenials a tomuto sme prispôsobili aj nový komunikačný koncept, ktorý vychádza z ich reálneho života, z vecí, ktoré daná skupina rieši.“

Ako dodáva, koncept s postavičkou Pištu bol dlhoročný a už vyčerpaný. Nehodil sa k danej cieľovej skupine a k filozofii produktu FunFón Smart, ktorý človeku ponúka možnosť robiť so svojim paušálom čo chce a ako chce, meniť ho podľa seba a svojich aktuálnych potrieb.

Nový komunikačný koncept pochádza z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett.

„Cieľom zmeny je cielenejšia komunikácia na cieľovú skupinu vychádzajúca z potrieb a tém, ktoré mladí ľudia riešia a ktorými žijú vo voľnom čase - témy pre nich atraktívne. Tomu sme prispôsobili aj štýl, spôsob spracovania nových spotov. Náš koncept nazývame „cut the bullshit“ a je o tom, že človek má zabudnúť na veci, ktoré ho obmedzujú, odstrihnúť ich a žiť tak, ako chce,“ vysvetľuje Katarína Špirková.

Značka FunFón, ktorej logo prešlo tiež miernou zmenou, stále ostáva cool, zábavná, pre mladých, jej pozicioning sa nemení, iba sa upravil komunikačný koncept, „refreshla“ sa vizualita, jazyk, ktorým hovorí v záujme priblíženia sa cieľovej skupine. Koncept je postavený na aktuálnych trendoch a spôsobe, ako mladí uvažujú a aké veci ich zaujímajú. 

FunFón

Nový koncept nie je postavený na ústrednej postave. V koncepte sa objavuje pes Čau Čau, nie je to však hlavná postava, je to prvok, ktorý mení nechcenú realitu života na tú vysnívanú, požadovanú, čo ilustrujú jednotlivé príbehy - dievča nejde preplneným autobusom, ale letí na koberci, chalan nespieva doma sám v kúpeľni, ale pred veľkým publikom...

„Koncept je postavený na eliminovaní nepotrebných, zbytočných a neefektívnych vecí v živote mladých ľudí. Nabáda ich dať zbohom všetkému, čo ich v živote obmedzuje a berie im čas a nahradiť ich efektívnym prístupom k všetkému a teda aj k využívaniu telekomunikačných služieb,“ Dodáva Katarína Špirková.

Vizitka kampane Cut the bullshit:

Reklamná agentúra: Wiktor Leo Burnett

Kreatívny riaditeľ: Martin Ondrušek

Art director: Karol Krištofovič, Richard Lang

Copywriter: Marek Surovec, Jana Stankovianska

Strategy: Michal Kopriva

Account: Nikola Kissová

Mediálna agentúra: Digiline

Použité médiá: online

Cieľová skupina: 18-34

Produkcia: Leopard Production

Réžia: Andrej Kolenčík

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 13:16