To, že neobmedzené možnosti s technológiami sú na vzostupe, potvrdzuje internetová novinka týkajúca sa influencerov. Značky si vytvárajú svojich vlastných, virtuálnych.
Shudu Gram a Miquela Sousa sú virtuálne influencerky. Miguela, známa ako Lil Miquela je virtuálnou influencerkov so všetkým, čo má aj skutočná, živá influencerka. Dostáva ponuky, naberá followerov a značky sa bijú o to, aby si ich jej tvorcovia vybrali. Najviac však propaguje Pradu, na Spotify má dokonca svoju hudbu. Shudu Gram je takisto vytvorená pomocou počítača a predstavuje dokonalú digitálnu modelku, ktorej Instagram je plný umeleckých fotiek.
Obidvom virtuálnym dámam sa podarilo za niekoľko mesiacov osloviť viac ako milión followerov na Instagrame. Shudu je viac ako umelecká figurína, ale Miquela je vytvorená tak, aby vyzerala ako normálne dievča. Uverejňuje dokonca informácie o svojich záujmoch a fotografie s priateľmi. Zúčastňuje sa aj na online rozhovoroch.
Virtuálne influencerky fungujú rovnako ako skutočné. Chcú osloviť čo najviac followerov. Aj keď nie sú priamo ambasádorkami jednotlivých značiek, dopomáhajú značkám k publicite.
Otázka je, ako dokážu virtuálne postavy z dlhodobého hľadiska ovplyvniť tie reálne. Fiktívne postavy majú také výhody, ktoré reálne osoby nemajú a naopak. Celebrity sú v istom cykle, kedy raz je populárnejšie jedna a neskôr druhá, to by mohlo ovplyvniť tvorbu aj fungovanie virtuálnych influencerov.
To, či sa tento trend stane budúcnosťou, sa uvidí. Zatiaľ je zaujímavé to pozorovať.