Fantomasa netreba predstavovať. Legendárna filmová postava sa stala len nedávno novou tvárou Poštovej banky a nahradila Angeliku. „My sme nielenže nechceli latku podliezť, rozhodli sme sa ju prekonať. Najväčšou výzvou bolo pre nás odlíšiť sa a zaujať s takým bežným produktom, ako je spotrebný úver,“ hovorí Martin Keder, kreatívny riaditeľ z agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorá stojí za nápadom aj realizáciou celej kampane.
Fantomasa si vraj agentúra vybrala preto, lebo bola presvedčená, že ho poznajú všetci, dokonca aj tí, ktorí film nikdy nevideli. A o to ťažšie to bolo. Keďže Fantomasa každý pozná, vedeli, že exekúcia musí byť premakaná do detailu, aby bola dokonale uveriteľná. Prvé zaváhanie nastalo pri výbere herca. „Prvý kameň zo srdca nám spadol, keď sme uvideli castingové video Sávu Popoviča – hlas, chôdza, prejav – všetko dokonalé,“ prezradil obavy Keder.
Ďalším zaváhaním bolo, či nahovoriť repliky v slovenčine alebo v češtine. Ak by však išli do češtiny, museli by spoty titulkovať. Dilemu vyriešil opäť Sáva, ktorého prejav agentúru presvedčil zostať pri slovenčine. Risk sa podľa Kedera vyplatil, celá komunikácia fungovala a nikto neriešil, že Fantomas zrazu rozpráva po slovensky.
Tvrdým orieškom bola scéna a maskovanie
Fantomas mal v každom filme iné bývanie, preto bolo veľmi ťažké rozhodnúť sa pre konkrétny hrad alebo zámok. Agentúre Wiktor Leo Burnett sa nič nezdalo uveriteľné, a tak sa rozhodli scénu postaviť. Architekt vyrobil na mieru funkčný blikajúci panel, otvárací glóbus aj organ, a kamenné steny a klenby boli konštrukcie obložené polystyrénom. Maskovanie trvalo tri hodiny a herec v tom musel vydržať niekoľko ďalších hodín.
Ide o najkomplexnejšiu kampaň
Poštová banka tému plnenia snov s pomocou spotrebného úveru rozvíja naprieč všetkými médiami. Okrem nasadeného TV spotu má u divákov mimoriadny úspech aj Oteckovský sponzorský odkaz. „Na Facebooku Fantomas pozýval fanúšikov skúsiť šťastie vo Fantosnári, online projekte, kde sny nielen vykladal, ale aj pomáhal plniť, a na YouTube zabával videami so svojím nemotorným asistentom,“ dopĺňa informácie o mediálnom nasadení Keder.
Obe aktivity spočívali v tom, aby ľudia Fantomasovi prezradili, o čom snívajú. Onlinový Fantosnár obsahoval niekoľko kľúčových slov/snov, ktoré je možné si s dobrou pôžičkou splniť. Od kabelky, kávovaru, dovolenky až po rekonštrukciu. Fantomas následne sen svojsky vyložil a tiež poradil, ako si ho ľahko splniť.
Získané informácie od používateľov agentúra využila na remarketing. Vďaka tomu, že presne vedeli, o čom ľudia snívajú, mohli ich osloviť s ponukou ušitou na mieru. „Pre Funrádio sme zasa vytvorili kampaňové oznamy, v ktorých Fantomas vyzýval do súťaže o finančnú výhru. Prednahrali sme tiež výherný jingel, aby v živom vstupe výhercom zagratuloval. Fantomasov typický prejav ľudí bavil a popri iných spotoch v reklamnom bloku perfektne vynikal,“ dopĺňa Keder.
Okrem vlastnej súťaže sa prihováral ľuďom na infolinke Poštovej banky. Ako inak, všetko s humorom a jeho typickým smiechom. Nasadený bol jeden key vizuál v outdoore aj v printovej inzercii.
Pozrite si TV spot.
Vizitka
Klient: Poštová banka
Produkt: Dobrá pôžička
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Martin Keder
Art Director: Martina Mihálová
Copywriter: Veronika Podmaková, Martin Keder
Account: Juraj Výboch
Digital Account: Matej Kucek
Produkcia: JOJ Production – Katarína Kintlerová a Petra Géciová
Réžia hlavného spotu: Marek Partyš
Réžia online videí: Pepe Ehrenberger
Vyjadrenie klienta, odborníkov z brandže a doterajšie výsledky si môžete pozrieť v najnovšom, júnovom vydaní Stratégií.