StoryEditor

Nie je možné, aby ste z marketingu vedeli všetko. Preto je tu Marketing v praxi

03.01.2022, 18:55
Autor:
(pš)(pš)
Anka Sabolová a Naďa Kacera hovoria o svojej knižnej novinke.

Anku Sabolovú a Naďu Kaceru možno poznáte vďaka podcastom Levosphere, ktorých cieľom je pokryť témami a aj hosťami celé marketingové spektrum. Hosťami podcastov preto bývajú odborníci zo strany agentúr, klienta, ale aj samotných majiteľov, ktorí budujú lokálne značky a biznisy. Koncom minulého roka sa koncept Levosphere rozrástol - o novú knihu s názvom Marketing v praxi.

Obsah knihy tvorí päť marketingových kapitol: stratégia, komunikácia, značka, obchod a marketing, príbehy lokálnych značiek. "Tieto základné témy boli zároveň podkladom pre výber hostí do podcastov," vysvetľuje zámer jedna zo zakladateliek Levosphere - Anka Sabolová.

Pri výbere tém do knihy sa autorky knihy Marketing v praxi pozreli aj na to, či samotný podcast mal dobrú počúvanosť, pozitívne reakcie od poslucháčov a hlavne či prinášal hodnotné informácie. "Chceli sme priblížiť čitateľovi šírku a hĺbku danej témy," hovorí Anka Sabolová.

Príkladom je téma značka, kde autorky približujú význam pojmu značka a jej hodnotu v podaní Martina Kajniaka z prieskumnej agentúry Kantar alebo píšu o právnej ochrane značky, ktorú vysvetľuje advokátka Eva Schin.
O marketingovej komunikácii hovorí v knihe okrem Pavla Minára aj Andrea Kmeťová, ktorá zastrešuje tvorbu sloganov či Ján Laurenčík, ktorý čitateľom približuje potenciál lokálneho marketingu. Ivan Hulík hovorí ako funguje produkcia reklamy, na čo všetko nezabudnúť. A pri svojom rozprávaní spomenul aj rôzne pikošky - jednu napríklad s Petrom Saganom.

Autorky knihy hovoria aj o tom, v čom je kniha Marketing v praxi prínosom. "V dnešnej dobe sa marketing často zužuje na komunikáciu alebo digitálny marketing, ktorý je veľmi trendy, výrazne napreduje a aj omladzuje marketingovú branžu. Chceli sme preto priniesť publikáciu, ktorá rozšíri obzory a prinesie témy, ktoré presahujú oblasť komunikácie a digitálu a to spôsobom, kedy si čitateľ uvedomí, čo všetko je marketing a ako komplexne sa na túto vednú disciplínu dá pozerať."

Kniha je preto vyskladaná zo silných marketingových myšlienok, skúseností a názorov hostí, ktoré dokážu inšpirovať, motivovať a vedú k pochopeniu širších marketingových súvislostí. Témy sú však spracované a obohatené o príklady a vysvetlenia, nejde o doslovné prepisy podcastov. Zároveň kniha zachytáva aktuálnu dobu, keďže niektoré rozhovory ako aj samotná kniha vznikali počas pandémie. Tej sa dotkol napríklad Róbert Slovák alebo Michal Vašečka, keďže sociológia je podkladom na rozhodovanie sa v marketingu. Kniha je preto unikátnou sondou do súčasného marketingu na Slovensku.

Autorky by chceli, aby si ľudia z obsahu odniesli inšpiráciu, obohatenie a perspektívu, akou ešte pravdepodobne slovenský marketing nevnímali. "Nie je možné, aby ste z marketingu vedeli všetko a boli ste na všetko odborník. Rovnako je nemožné držať so všetkým krok. Naša kniha by vám to mala uľahčiť," zhodujú sa Anka Sabolová a Naďa Kacera.

Kto sú Naďa Kacera a Anka Sabolová?

​Poznajú sa viac ako 15 rokov a majú za sebou viac ako 18 rokov skúseností z veľkých i malých značiek, globálnych i lokálnych biznisov. Naďa (na obr. vľavo)  začala s marketingom už na Ekonomickej Univerzite v Bratislave v odbore obchod a marketing. Anka (na obr. vpravo) vyštudovala enterpreneurship a manažment inovácií na Ekonomickej Univerzite vo Viedni. Pracovné skúsenosti získali v spoločnostiach ako sú Heineken Slovakia, ST. NICOLAUS - trade, Coca-Cola Hellenic, MEDIAN SK, KPMG Slovensko Advisory. Spoločne tvoria značku Levosphere, pod hlavičkou ktorej vznikajú podcasty o marketingu. Podcasty majú vzdelávací charakter, prinášajú osvetu, prax a pomoc v oblasti marketingu pre podnikateľov, marketérov, ale aj manažérov a študentov.  Stoja za uvedením na trh značiek ako Monster, Cappy, Romerquelle, či Coca-Cola Zero. V Levosphere pracovali pre značky Stock, Kavoholik.sk, Dedoles, Biela Perla, Inspio.sk, Zilinska Univerzita a ďalšie.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 00:02