Prvá konceptová prevádzka Gambrinusu, takzvaná Srdcovka, bola otvorená v historickej budove bratislavskej Reduty, do ktorej mali doteraz prístup len návštevníci kultúrnych podujatí. Nová reštaurácia tieto priestory sprístupní aj širokej verejnosti. V susednom Česku funguje už sedem Srdcoviek.
A prečo práve názov Srdcovka? Približuje Pavel Zítek, sládok pivovaru Gambrinus: „Hlavnou myšlienkou bolo vzdať poctu dlhoročným pracovníkom pivovaru Gambrinus, pre ktorých je typické, že k výrobe piva okrem vody, sladu a chmeľu pridávajú ešte jednu, najvzácnejšiu surovinu – svoje srdce. Veľká časť zamestnancov tu pracuje viac ako 20 rokov a zasvätili mu značnú časť života.“
Priestor bratislavskej Reduty je, podľa jeho slov, historicky veľmi zaujímavý. „Kedysi vraj býval tereziánskou sýpkou, postavenou na príkaz Márie Terézie v roku 1773. Neskôr bol prestavaný do dnešnej podoby. Dalo by sa teda povedať, že slad a jačmeň sa tak vlastne opäť vracajú na svoje miesto,“ dodáva Pavel Zítek. Začiatkom päťdesiatych rokov minulého storočia sa budova Reduty stala sídlom Slovenskej filharmónie, ktorá tu sídli dodnes.
„Som rád, že sa podarilo nájsť projekt, ktorý dáva ľuďom možnosť, aby nahliadli a trávili čas v týchto krásnych priestoroch. Sami sme dohliadli na to, aby išlo o veľmi šetrnú rekonštrukciu, ktorá dá vyniknúť pôvodnej architektúre budovy. Teší ma výsledok, v ktorom sa históriu podarilo vyzdvihnúť moderným spôsobom,“ približuje technický riaditeľ Slovenskej filharmónie Rudolf Novák.
Koncept Srdcovky bol vytvorený s myšlienkou, že pivo je „až" na prvom mieste.Značka Gambrinus je známa tým, že jeho čapovanú variantu nájdete len v nepasterizovanej podobe, čo znamená, že chutí ako priamo v pivovare. Umiestnenie tankovej technológie na viditeľnom mieste, priznané potrubia či odhalené steny vytvárajú dojem, že sa v pivovare aj nachádzate. V neposlednom rade tento koncept dopĺňajú príbehy dlhoročných zamestnancov na stenách prevádzky. Súčasťou konceptu je kuchyňa, vychádzajúca zo starých rakúsko-uhorských receptov ovplyvnených stretávaním sa rôznych kultúr, ako sú Slováci, Česi, Nemci či Maďari. Kuchyňa bude v budúcnosti doplnená o moderné a trendové pokrmy.
"Návštevnosť podnikov na Slovensku celkovo klesá. Konceptové prevádzky sú budované za účelom zvýšiť atraktivitu pohostinstiev u zákazníkov, vytvoriť im príjemný priestor na stretávanie sa a zároveň budovať pivnú kultúru na Slovensku," dopĺňa Josef Jalůvka, manažér značky Gambrinus na Slovensku.
"V Českej republike je tento koncept mimoriadne obľúbený. Teší nás, že už po prvých týždňoch fungovania reštaurácie v Redute máme skvelé reakcie. Preto pokiaľ nájdeme správnych partnerov a vhodné miesto, určite otvoríme na Slovensku aj ďalšie tieto Srdcovky. reštaurácia je totiž vhodná pre každého, kto chce zažiť skutočný pivný zážitok z čerstvo načapovaného piva, skvelú kuchyňu a príjemné prostredie na jednom mieste," prezrádza plány expanzie Jalůvka.