Používatelia si s chatbotom vymenili 1,5 milióna správ
“V kampani Tatra banky sme využili chatbot, jeden z najnatívnejších formátov. Nebol výsledkom umelej inteligencie, ale náročnej práce copywriterov. Potrebovali sme u používateľov dosiahnuť pocit, že si píšu so skutočnou osobou (Sajfom). Chatbot až v 80 % prebiehal na mobilných zariadeniach, len 2 % užívateľov prichádzalo z PC. Vedeli sme, že staré známe ,Najskôr práca, potom zábava‘ na mladých neplatí. Spočiatku sme zaujali stratégiu hry, používatelia mimozemšťana učili po slovensky, vymieňali si obrázky. Vďaka natívnemu chatbotovi sa s bankou neskôr ochotne rozprávali aj o kampaňových posolstvách či produktových benefitoch,” vysvetľuje Šebo.
“Strávili s nami veľa voľného času, strategicky sme ich remarketovali na narodeniny či meniny a odpočítavali koniec kampane. Za 16 týždňov sa nám podarilo dosiahnuť takmer 100 % open rate, vymeniť vyše 1,5 milióna správ, a čo je najdôležitejšie, otvoriť 15-tisíc nových účtov. Z Tatra banky sa nám podarilo spraviť lídra na trhu medzi študentskými účtami,” hovorí Šebo.“Matúš na Instagram v reálnom čase pridával instastories. Svojich sledovateľov najskôr oboznámil s účasťou na zahraničnej brigáde. Hneď po jeho príchode do Anglicka bolo jasné, že nič neprebieha podľa plánov. Situácia sa ešte viac vyhrotila, keď boli Matúšovi odobraté doklady a znemožnený odchod domov. Následne sa na istý čas odmlčal. V tom čase jeho stories denne sledovalo až 70-tisíc ľudí, príbehu sa chytili aj médiá a iní youtuberi. Matúš však zostával nedostupný na všetkých svojich sociálnych sieťach,” hovorí Šebo.
Rozuzlenie prišlo až s videom mladého youtubera, v ktorom sa ospravedlnil za podvod a zavádzanie svojich divákov. Následne demonštroval všetky chyby, ktoré spravil pri vycestovaní za podozrivou prácou. “Video na Facebooku a Youtube videlo vyše 350-tisíc ľudí. Buďte tam, kde je vaša cieľovka,” radí Šebo a pokračuje: „Naša kampaň okrem instastories a výsledného videa neprebiehala na žiadnej inej platforme. Vďaka natívnej kampani sa nám podarilo mladých varovať pred podozrivými brigádami v zahraničí, ktoré môžu navždy zmeniť ich vlastné stories.”
O tom, ako si aj sami vytvoríte kvalitný a zdieľaný obsah, sa môžete viac dočítať v príručke pre natívnu reklamu a obsahový marketing.