Značka Gambrinus pri príležitosti Black Friday spúšťa v prevádzke Srdcovka Reduta netradičnú vernisáž s príznačným názvom - Výstava zdravého rozumu. Začína sa práve v deň, keď na Slovensku oficiálne spúšťa predvianočná nákupná horúčka, a to 23. novembra, a potrvá až do 7. decembra.
Na výstave budú predstavené „diela“ hneď niekoľkých „autorov“, ktorí s vidinou obrovskej zľavy siahali po produktoch, no nakoniec zostali v zabudnutí. Príkladom je fondue set kúpený so zľavou 40 % počas Black Friday 2014, ktorý doposiaľ neohrial žiaden syr či čokoládu. Uvidíte aj tenisky odpálené do autu, ktoré aj napriek zľave 55 % a odhodlaniu majiteľa odohrali len jeden set.
„Našim cieľom je, aby ľudia pochopili, že 80% zľava na vŕtačku či vaflovač v tvare srdca s doručením do 24 hodín im neprinesie taký zážitok, ako posedenie s priateľmi pri pive v Srdcovke,“ uviedol brand manažér značky Gambrinus Josef Jalůvka.
Prieskum, ktorý pre Gambrinus pri tejto príležitosti vypracovala agentúra MNForce, pritom ukázal, že 73 % ľudí viac preferuje práve posedenie s priateľmi, než nakupovanie počas výpredajov. Navyše, až 80 % Slovákov potvrdilo, že ľudia počas Black Friday strácajú zdravý rozum.Aj pri mužoch aj pri ženách sa ukázalo, že spontánne siaha po rôznych ponukách v období najväčších zliav až 42 % opýtaných.To, že takmer polovica Slovákov necháva obsah nákupného košíka počas výpredajov na náhodu, sa viditeľne podpísalo na tom, koľko produktov nakoniec zostáva v našich domácnostiach zapadnutých prachom. „Ako ukázal prieskum značky Gambrinus, pri oboch pohlaviach ide až o dve tretiny opýtaných, ktorí veci kupujú len kvôli vidine obrovskej zľavy,“ hovorí brand manažér značky Gambrinus Josef Jalůvka.
Nakupovanie bez zdravého rozumu je vidieť najmä pri oblečení a elektrospotrebičoch. Až 53 % žien priznalo, že išlo práve o šaty či iné módne doplnky kúpené vo výpredajoch, ktoré nakoniec vôbec nenosili. Takmer štvrtina nevyužíva ani zakúpenú kozmetiku a zhruba 10 % Sloveniek zbytočne nakúpilo elektroniku, rôzne spotrebiče či hračky pre deti.
Muži podľa prieskumu nakupujú oblečenie rovnako bezhlavo ako ženy. Väčší rozdiel však vidíme pri elektronike. Kým u žien je to len spomínaných 10 %, pri mužoch ide až o tretinu opýtaných, ktorí počas Black Friday siahli po spotrebičoch, ktoré im boli takpovediac nanič. Chlapi sú však rozhodnejší pri kozmetike a takmer 90 % z nich nakupuje len tú, ktorú naozaj použije. Takmer pätina mužov však po Black Friday zavesí na klinec športové potreby. Pri nežnejšom pohlaví ide len o 11 %. Obe pohlavia však s rozumom nakupujú knihy či rôzne učebné pomôcky. Iba necelá štvrtina Slovákov sa rozhodne tovar vrátiť späť do obchodu.
Tento rok sa podľa prieskumu na obrovské výpredaje chystá 61 % Slovákov, pričom plány ušetriť majú viac ženy ako muži. Dominujú najmä mladšie vekové kategórie, no u mužov chcú najviac zliav využiť chlapi po päťdesiatke. Očakávania Slovákov sú pritom naozaj vysoké. Takmer štvrtina ľudí si myslí, že im na nákupy bude stačiť 50 €. O niečo viac ako polovica opýtaných si však na výpredaje rezervuje 200 €. Necelá pätina siahne do peňaženky ešte hlbšie a na Black Friday si vyčlenila zhruba 350 €. Iba 3 % opýtaných očakáva, že svoju kreditku odľahčí o viac ako 500 €.