StoryEditor

85 percent Slovákov je na internete. 26 percent z nich verí internetu viac ako rodine

27.11.2018, 10:33
Autor:
rmrm
Prieskum United Consultants, MARK BBDO a Pricewise mapuje správanie 2000 Slovákov na internete.

Ako vyplýva z prieskumu Digital Conzoomer, dnes má prístup na internet 85% obyvateľov Slovenska a takmer 99 % z nich ho aj denne používa. V roku 2000 bolo na internete iba 9% Slovákov.

Internet je dnes bežná dennodenná záležitosť, bez ktorej by sme si mnohí nevedeli predstaviť svoj život a  rozhodovanie. Počas 18 rokov sa stal internet súčasťou skoro každej domácnosti u nás,“ hovorí Marian Timoracký konzultant z United Consultants, ktorá sa správaním ľudí na internete zaoberá už viac ako 20 rokov.

Z prieskumu:

  • Skoro polovica 46% všetkých online užívateľov sa pripája do online sveta prostredníctvom mobilného telefónu.
  • V každej digitálnej domácnosti sa nachádza neuveriteľných 5,69 zariadení pripojených na internet.
  • Slováci používajú na internet pri hľadaní informácií, potom na komunikáciu s ľuďmi, ktorých nemajú nablízku, prípadne si vypĺňajú voľný čas. Práca je až na štvrtom mieste.
  • Online hry lákajú najviac ľudí vo veku 35 – 44 rokov a 18 % spomedzi nich si ju zahrá aspoň raz za deň.
  • Len 10 % mobile first používateľov cez mobil aj nakupuje.
  • 42 % vyhľadáva informácie a súčasne aj nakupuje na internete len pomocou počítača (notebooku).
  • 67 % digitálnych žien je každý deň na Facebook-u. 70% žien si denne s niekým četuje prostredníctvom aplikácií Messenger, WhatsApp alebo Viber.
  • Aj online generácia pred dôchodkom je aktívna: 66 % ľudí vo veku 55 až 64 rokov sleduje dianie na sociálnych sieťach minimálne raz za týždeň.
  • 77 % tínedžerov si niečo kúpi v e-shope aspoň raz za mesiac, 93% užívateľov internetu si kúpilo online niečo za posledný rok.
  • Viac ako polovica užívateľov internetu na Slovensku nakupuje v čínskych e-shopoch (Alibaba, Wish...).
  • 35% užívateľov internetu dá svoje osobné informácie spoločnosti, cez ktorú nakupuje, aby mohlo ľahšie nakúpiť a mať rýchlejší prístup aj nabudúce.
  • 65 % tých, ktorí venujú reklame na sociálnych sieťach veľkú pozornosť už niekedy kliklo na reklamu na Facebooku a dokonca väčšina z nich aj kúpila nejaký tovar

Podľa internetových aktivít rozdelili výskumníci digitálnych spotrebiteľov do ôsmich kategórií. Najväčšie zastúpenie majú Fajnšmekri, za nimi nasledujú Sliediči, Nadšenci a prvú štvoricu uzatvára skupina zvaná Robinson. Piatou kategóriou sú Surferi, v ktorých sa nachádza najviac mladých ľudí vo veku v priemere 31 rokov. Poslednú trojicu uzatvárajú Pragmatici, Pozorovatelia a Odpadlíci. Najzdatnejší užívatelia internetu sú Surferi a Fajnšmekri s priemerným vekom okolo 40. Práve Fajnšmekri sú najvzdelanejšou a najbonitnejšou skupinou digitálnych spotrebiteľov. Segment Robinson(iek) je svetom žien na rozdiel od Pragmatikov, kde je väčšina mužov. Robinsonky sú ženy z menších miest a obcí, ktorých príjem klesol v dôsledku materskej dovolenke.

Je to často ich jediné okno do sveta. Bez internetu si nevedia predstaviť život nie preto, že by sa nudili, ale preto, že by bez neho nestihli nič urobiť, stratili by kontakt s ľuďmi, na ktorých im záleží, a nevedeli, čo sa deje tam vonku,“ vysvetľuje Peter Krišťák z Pricewise. Pre Nadšencov je predstava byť offline úplne nepredstaviteľná, internet je pre nich nemennou a pevnou súčasťou života. Sliedičov charakterizuje porovnávanie cien a výber najlepšieho produktu za čo najnižšiu cenu. Poslednú skupinu Odpadlíkov charakterizuje to, že technológiám príliš nedôverujú a keby zanikol internet, ani by si to nevšimli. United Consultants

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 20:40