Štyri slovenské spoločnosti získali prestížne shortlistové umiestnenia – O2 Slovakia, Poštová banka, Slovenské elektrárne a Volkswagen Slovakia. Navyše, najväčšia slovenská automobilka svoju kategóriu aj vyhrala.
FEIEA Grand Prix je celoeurópska súťaž, ktorá oceňuje výnimočné projekty internej komunikácie a poskytuje firmám priležitosť posúdiť ich práce medzinárodnou porotou na základe vysokých štandardov a na základe pevne stanovených kritérií.
V tomto jubilejnom 25. ročníku súťaže sa z národných kôl do európskeho finále prebojovalo 76 projektov v dvanástich kategóriách.
„Zo slovenského kola AICO Grand Prix 2018, ktoré v začiatkom novembra vyhlásila Asociácia internej komunikácie (AICO) využili svoje nominácie do Európy 4 organizácie – a všetky štyri sa aj dostali na shortlist vo svojich kategóriách. Považujem to za obrovský úspech a nesporný dôkaz kvality slovenských projektov internej komunikácie. Zvlášť nás teší prvenstvo spoločnosti Volkswagen Slovakia vo zvlášť náročnej kategórii – Best use of social media / application,“ povedal Martin Onofrej, prezident AICO.
„Všetky slovenské projekty porotu nesmierne zaujali vo všetkých hodnotených aspektoch – svojou kreativitou, inovatívnym prístupom, efektívnym využitím zdrojov a preukazovaním ich dopadu na výkonnosť organizácií. Ste inšpiráciou pre zvyšok Európy,” dodáva Steve Doswell, porotca FEIEA Grand Prix 2018 z Veľkej Británie.
Výsledky:
BEST INTERNAL COMMUNICATION STRATEGY
Víťaz kategórie: PROOF (Univé – The power of Univé)
Shortlist:
AG INSURANCE (Onboarding app)
GRUPO AGEAS PORTUGAL (Ding)
OVAL OFFICE (Actiris)
ROMÁN Y ASOCIADOS (Gas Natural Fenosa – Compliance Café)
BEST CHANGE COMMUNICATION STRATEGY
Víťaz kategórie: WIZINK BANK (A radical change to be managed)
Shortlist:
POŠTOVÁ BANKA (FANTOMAS in the bank)
Na to, aby nová marketingová kampaň naozaj fungovala efektívne, bolo potrebné o novom produkte presvedčiť najskôr najdôležitejších ambasádorov firmy – zamestnancov, zvýšiť ich lojalitu ku kampani, firme a značke, priniesť nové kreatívne nápady a prvky do internej komunikácie, ako ľudí nadchnúť pre spoločnú vec – novú kampaň.
ENEL SPA (My Best Failure 2.0)
REALDOLMEN (Realdolmen Employee Centricity Campaign)
WORDS & PICTURES (Air Astana’s – Imagine if…)
BEST MULTINATIONAL COMMUNICATION STRATEGY
Víťaz kategórie: ROMÁN Y ASOCIADOS (Gas Natural Fenosa – Compliance Café)
Shortlist:
MONDI (‘The Mondi Way’ & ’Achieving Excellence Together’)
BEST MULTI-LANGUAGE PUBLICATION
Víťaz kategórie: ZAVAROVALNICA TRIGLAV (Obzornik International)
Shortlist:
STYRIA CONTENT CREATION (myMAGAZINE)
BEST INTERNAL MAGAZINE / NEWSPAPER
Víťaz kategórie: NOVARTIS (Novartis live magazine)
Shortlist:
SWISS POST (Factsheet Staff Newspaper for Swiss Post)
NESTLE (Nestlé UK and Ireland – Talk Magazine)
TABAQUEIRA II (Internal magazine TabNews in 2018)
VELUX GROUP (Velux Internal ‘View’ Magazine new layout)
BEST PHOTOGRAPH INTERNAL CHANNEL
Víťaz kategórie: ZAVAROVALNICA TRIGLAV (Magazine Obzornik)
Shortlist:
GALP (Terra de Esperança / Land of Hope)
TIM (Shoot your TIM)
BEST INFOGRAPHIC/ GRAPHIC IMAGE INTERNAL CHANNEL
Víťaz kategórie: REALDOLMEN (What’s in it for us to work at Realdolmen?)
Shortlist:
GALP (Dia de África / África Day)
ZAVAROVALNICA TRIGLAV (Instagram generation)
BEST DIGITAL COMMUNICATION INTERNAL CHANNEL
Víťaz kategórie: VODAFONE PORTUGAL (Vodafone News APP)
Shortlist:
AG INSURANCE (Onboarding app)
ENECO (Eneco compliment cards)
INTESA SANPAOLO GROUP SERVICES (interComm)
LUMINOUS (Octapharma AG – Building on communicating Octapharma’s purpose)
BEST INTRANET
Víťaz kategórie: FCA SEPIN (eNET: The New Employee Portal, FCA – FIAT CHRYSLER AUTOMOBILES)
Shortlist:
SLOVENSKÉ ELEKTRÁRNE (New Intranet)
Vzhľadom na plánované oddelenie sa od systémov Enel k 1. januáru 2018 vznikla potreba prevádzkovať svoju vlastnú internú komunikačnú sieť pre zamestnancov SE - nový intranet. Cieľom projektu bolo spustiť riešenie s čo najnižšími vstupnými a prevádzkovými nákladmi, ktoré by bolo moderné a postavené na fotkách, videách a sociálnej interakcii zamestnancov - niečo úplne odlišné od dovtedajšieho intranetu.
DELOITTE (PM&S RECURSOS, S.L.U.) (Inside Deloitte)
THE CITY OF GHENT (M!A – the new digital workplace)
BEST AUDIO-VISUAL PROJECT
Víťaz kategórie: BNP PARIBAS FORTIS (BNP Paribas Fortis Thankathon Event)
Shortlist:
KBC GROUP (Out of balance)
ÖBB-INFRASTRUKTUR (infra:100)
SWISS LIFE (Actively shaping your career)
UOC – UNIVERSITY OBERTA DE CATALUNYA (Let’s share the UOC values!)
BEST USE OF SOCIAL MEDIA / APPLICATION
Víťaz kategórie: VOLKSWAGEN SLOVAKIA (Volkswagen Slovakia app)
Aplikácia VW SK predstavuje posun v internej komunikácii VW SK o úroveň vyššie - informácie sú spolupracovníkom poskytované rýchlo a flexibilne, pričom sú ľahko dostupné a stále poruke aj bez prístupu k počítaču. Aplikácia umožňuje priamy kontakt s kolegami, ako aj priamy feedback a možnosť vyhodnotenia, vďaka čomu je možné neustále cielene tvoriť a zlepšovať stratégiu internej komunikácie.
Shortlist:
PFIZER (Drive to your dreams)
PETROL D.D., LJUBLJANA (Do you accept the challenge?)
LLOYDS BANKING GROUP (My Markets APP)
NATIONWIDE BUILDING SOCIETY (Nationwide Building Society – Myevents APP)
BEST INTERNAL COMMUNICATION EVENT
Víťaz kategórie: PFIZER (The OWNIT! Day is Pfizer culture day)
Shortlist:
O2 SLOVAKIA (O2 10th Anniversary celebration)
V roku 2017 oslávilo O2 10 rokov na slovenskom trhu. Pri príležitosti výročia vznikol koncept „10 výziev, 10 darčekov & 10 príbehov, ktoré menia Slovensko“. Zamestnancov zapojili do výziev, v ktorých spolu so zákazníkmi menili Slovensko k lepšiemu, prekvapili ich sériou 10 darčekov a vrcholom osláv sa stal inšpiráciami nabitý event s jediným druhom feedbacku: „Som hrdý na to, že som O2“.
BNP PARIBAS FORTIS (BNP Paribas Fortis Thankathon Event)
GRUPO AGEAS PORTUGAL (umbrella mood)
VODAFONE PORTUGAL (Vodafone Portugal All Hands Meeting 2018)

