StoryEditor

Nota Bene spustilo kampaň Pomáhať je ľahké

10.12.2018, 09:21
Autor:
rmrm
Cieľom kampane je pomoc ľuďom bez domova.

Aj túto zimu sa tisícky ľudí bez domova na Slovensku ocitnú bez pomoci. Predaj Nota bene je pre mnohých jediná šanca ako prežiť. Pouličný časopis každodenne pomáha 350 ľuďom bez domova v 17 mestách Slovenska. Vďaka nemu má väčšina predajcov strechu nad hlavou a nežije na ulici. Na to, aby mohlo pomáhať ešte viac, druženie Proti prúdu spustilo kampaň Pomáhať je ľahké.„Vďaka Nota bene stovky ľudí bez domova na Slovensku nežijú na ulici. Až 96 % predajcov v Bratislave si dokáže zaplatiť strechu nad hlavou - či už lôžko v ubytovni, útulku alebo prenájom záhradnej chatky. Aby sme im mohli pomáhať naďalej, potrebujeme finančnú pomoc,” hovorí Sandra Pazman Tordová, štatutárka združenia Proti prúdu, ktoré prevádzkuje projekt Nota bene.

Ako ďalej informovala, kúpou 12 čísel prispeje každý čitateľ Nota bene ročne na projekt sumou 8,40 eur, to však nestačí na pokrytie nákladov. V projekte reálne chýba 40-tisíc eur na zabezpečenie potrebnej pomoci predajcom. Preto združenie Proti prúdu, vydavateľ časopisu Nota bene, spustilo kampaň, ktorej tvárami sa stali skutoční predajcovia pouličného časopisu Marián a Cecilka. Zároveň sa ju rozhodli podporiť aj známe osobnosti ako Juraj Kemka, Lujza Schrameková, Róbert Jakab, Danica Jurčová, Richard Stanke, Daniel Pastirčák a ďalší.

Aj vďaka štedrosti darcov možno pomôcť ľuďom bez domova získať strechu nad hlavou, dostať sa z ulice a hľadať skutočný domov. Aby ukončili svoje bezdomovectvo, tak ako predajca Marián, ktorý svoj domov našiel v prenajatom mestskom byte. Len v Bratislave sa počet ľudí bez domova odhaduje na 4000 a na tento počet pripadá iba 250 miest v útulkoch. Na Slovensku chýba cenovo dostupné bývanie, ale aj krízová pomoc ako napríklad lôžka v útulkoch. Preto sú predajcovia Nota bene nútení si platiť predražené bývanie v komerčných ubytovniach. „Kľúčovým problémom je nedostatok cenovo dostupných nájomných bytov, kde by svoje bezdomovectvo mohli ukončiť. Následkom toho počet ľudí bez domova len rastie a neubúda. Myslím si, že mnohí ľudia bez domova svoj krok pre zlepšenie situácie už dávno urobili, a teraz je krok na nás. Problém s bývaním sa týka nás všetkých. Nie je v poriadku, že v našej krajine si mnohí ľudia nedokážu za svoje ťažko zarobené peniaze zaplatiť slušné bývanie. Preto pomáhame nielen jednotlivcom, ale snažíme sa aj o systémové zmeny - aby predajcovia získali bezpečný domov a zaradili sa späť do bežného života,” hovorí Sandra Tordová, štatutárka združenia Proti prúdu, ktorá prišla s konceptom kampane.

Mediamix kampane: printy - Nota Bene, Týždeň / Sociálne siete - Facebook, web pomahatjelahke.sk / PR: online, TV relácie, rozhovory v rádiách / Offline: sprievodné podujatia v spolupráci s Dobrým trhom (16.12.2018)

Okrem Sandry Tordovej sa na kampani Pomáhať je ľahké podieľajú aj experti zvonka. Fundraisingovú stratégiu vytvorila Zuzana Suchová, ktorá je koordinátorkou celej kampane. Za jej claimom a vizuálom stojí agentúra Čosi, ktorá podporuje združenie pro bono. Produkciu kampane má na starosti dokumentarista Marcel Pazmán a jej komunikáciu a obsah vedie PR konzultantka Petra Nagyová. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
01. máj 2024 02:10