Najdrahšie reklamy v tomto roku sa objavili pri dvoch svetových udalostiach. Jednou bol finálový zápas play-off severoamerickej NFL a druhou zimné olympijské hry v Pjongčangu. Latka reklám bola nasadená príliš vysoko a tak nás ohúrila, alebo minimálne zaujala väčšina značiek. Miestami sa zdalo, že ide o súboj spoločností o čo najlepšiu reklamu. Vybrali sme tie najzaujímavejšie. Pozrite si, ktoré to sú.
Okrem toho, že sú obidve udalosti športového charakteru, nás zaujali aj reklamy. Najviac očakávané sú vždy spoty pred a počas reklamných brejkov 52. zápasu NFL, takzvaného Super Bowlu. Väčšina reklám predstavená pri tejto príležitosti je vtipná alebo má chytľavú myšlienku. Dôležitú úlohu v nich samozrejme zohráva aj akcia a trefný nápad. Dôkazom sú napríklad Skittles či reklama s rapujúcim Morganom Freemanom a Petrom Dinklageom.
Nemôžeme zabudnúť ani na Tide. Túto reklamu viaceré portály označujú ako jednu z najzábavnejších.
Automobilka Toyota uviedla na scénu rabína, ktorý vďaka svojmu pick-upu obíde svojich priateľov - pastora, imáma a budhistického mnícha - aby spoločne vyrazili na zápas amerického futbalu. „Všetci vytvoríme tím," znie messsage spotu od japonského výrobcu automobilov.
Objavili sa aj také, ktoré mapovali históriu promovaných produktov alebo značiek. Pepsi použila svoj 30 sekundový priestor počas Super Bowl na cestovanie v čase. Vyzdvihla niekoľko rôznych momentov v popovej kultúre, kde sa objavil Michael Jackson aj Britney Spears. V reklame dostala miesto aj modelka Cindy Crawford a jej syn, ktorý je takisto modelom. Spot mal podľa portálu Adweek rozvíriť vzduch priamo pred show Justina Timberlakea.
V čase cestuje aj známy spevák Steven Tyler v KIA reklame. Keď nasadne do nového modelu Stinger, zaradí spiatočku a vráti sa do svojej minulosti.
Alebo také, ktoré sa vyjadrovali k niektorým zásadným spoločenským témam. Budweiser sa po prírodných katastrofách v Kalifornii, Portoriku, Texase a na Floride snaží pomôcť s dodávkou pitnej vody. O tom je aj emotívny spot, ktorý pripravila agentúra David Miami.
Čo sa týka Olympijských hier 2018, ktoré sa konali v Pjongčangu, reklamy viac komunikujú pekné emotívne myšlienky. Spoty sú založené na silnej emócii a motivácii, ktorá je súčasťou rôznych príbehov. Niektoré sú skutočné a vo veľa z nich účinkujú naozajstní profesionálni športovci.
Veľmi peknú sériu spotov predstavila spoločnosť Alibaba. Jeden zo spotov je príbehom amatérskych hokejistov z Keni, ktorých snom je zahrať si naozajstný hokej na ľade. Message videa znie: „Veríme, že veľké sny začínajú v malom.“
Posolstvom ďalších dvoch spotov je, že z malého sa môže stať niečo veľké a úžasné, a malé kroky môžu viesť k niečomu veľkému. Všetky tri spoty komunikujú naozaj pekné myšlienky.
Samsung v spote, ktorý pokračuje s ich mottom „Do what you can´t“ ukazuje holandských korčuliarov Sjinkie Knegt a Suzanne Schulting. Obaja reprezentanti pri tréningu využívajú technológie značky, ktoré im majú pomôcť vo viacerých aspektoch, ktoré potrebujú počas tréningu sledovať. Samsung je sponzorom Medzinárodného olympijského výboru už 30 rokov. Ako lokálny sponzor začal počas Letných Olympijských hier v roku 1988 v Južnej Kórei.
Toyota sa v spote zameriava na to, aby ukázala, že zabezpečí pohyblivosť každému. Pozrite si rôzne technológie, ktorými to naozaj dokáže. Ústredným nositeľom príbehu kampane, ktorý prepája línie ľudských príbehov a nových technologických riešení, je 120 sekundový videospot „Anthem - Mobilty For All“.
Toyote sa podarila aj práca uverejnená na podporu zimných paraolympijských hier. Podrobnosti si prečítate v článku.
Procter and Gamble pokračuje v kampani „Thank you Mom“ aj na olympijských hrách. V spote ukazuje niekoľko detí so zdravotným problémom, pri ktorých stále stojí podporujúca mama. Hlavnou myšlienkou je zbúrať predsudky voči náboženstvu, farbe pleti, sexuálnej orientácii alebo zdravotnému postihnutiu.