Konkrétne rebríčky a hodnotenia budú oficiálne zverejnené v priebehu marca 2019. Prvé výstupy zo štúdie sme zverejnili už vo februárových Stratégiách:
„Výnimočné firmy zákazníka nepodceňujú, nevodia za nos, ale si ho ctia, rešpektujú a rozmaznávajú. Usilujú sa byť s ním na jednej vlne a získať si jeho srdce, na čo nestačí ohúriť len cenou a produktom. Zákazník očakáva viac. Vyhľadáva značky, ktoré sú jedinečné tým, ako sa k nemu správajú a čo pre neho skutočne robia. Úspešné firmy vedia, že výnimočná zákaznícka skúsenosť nie je cieľ, ale cesta, ktorá sa začína pochopením spotrebiteľa a pokračuje tak, aby v ňom každý kontakt so značkou zanechal príjemný pocit,“ hovorí na úvod Karin Nemčeková, manažérka na oddelení manažérskeho poradenstva KPMG na Slovensku.
Dobré riešenia pre spotrebiteľa sa oplatia a pritom nemusia stáť majetok. Zanechať príjemnú spomienku často nič nestojí. Prieskumy KPMG Nunwood, podľa jej slov, opakovane dokazujú, že čím pozitívnejšie sú skúsenosti zákazníkov s firmou, tým lepšie finančné výsledky dosahuje.
Aj osem rokov výskumu na trhoch USA a Veľkej Británie poukazuje na obrovské príležitosti v oblasti zákazníckej skúsenosti. Príklady značiek s vynikajúcou zákazníckou skúsenosťou svedčia o prepojení jej kvality s komerčným úspechom. Spoločnosti, ktoré ju výrazne zlepšia, dosahujú desať- až pätnásťpercentný nárast príjmov a zároveň pätnásť- až dvadsaťpercentný pokles nákladov.
„Výnimočná zákaznícka skúsenosť je teda jednoznačným akcelerátorom rastu značky a pozitívne ovplyvňuje jej ziskovosť. Potvrdilo sa to, keď sme porovnali finančné výsledky prvých päťdesiatich firiem podľa rebríčka najlepšej zákazníckej skúsenosti s tými, ktoré sa umiestnili v jeho druhej polov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.