StoryEditor

Ego a Gipsy Čáve upozorňujú na problém obchodovania s ľuďmi

21.05.2019, 11:02
Autor:
TSTSpzpz
Kampaň zastrešila reklamná agentúra Autentik.

Vo svete je na otrockú prácu zneužívaných až 40 miliónov ľudí. Anglicko patrí medzi finálne destinácie obetí obchodovania s ľuďmi, a končí tam aj veľa ľudí zo Slovenska.

Podľa Jany Verdura, ktorá v Slovenskej katolíckej charite zastrešuje projekt STOP obchodovaniu s ľuďmi, sú v posledných dvoch rokoch najčastejšími obeťami obchodovania ľudia z rómskej komunity, ktorí cestujú za prácou do Anglicka. “V kampani s názvom Nenechaj sa zotročiť sme sa preto zamerali práve na nich,” vysvetľuje Jana Verdura a dodáva: “A keďže Rómovia sú veľmi špecifická skupina so špecifickými preferenciami, na základe prieskumu v teréne sme sa rozhodli, že najlepšie im problematiku vysvetlia práve Rómovia, ktorých rešpektujú. Preto padla naša voľba v kampani na jednu z top rómskych skupín Gipsy Čáve.“  

K pesničke Dávaj si pozor bráško vznikol aj videoklip z prostredia rómskej osady v Plaveckom štvrtku. Pod kampaňou je podpísaná reklamná agentúra Autentik, ktorá sa pod pesničku podpísala aj autorsky. “Naším cieľom bolo vytvoriť kampaň, ktorá bude mať presah a nadhodnotu. Preto sme boli nadšení myšlienkou osloviť známu kapelu a vytvoriť pesničku s klipom. Pesnička Dávaj si pozor bráško totiž môže žiť svojím životom a môže zasiahnuť aj tú časť cieľovky, ktorá by sa k štandardnej kampani nedostala. Rómovia sú totiž napriek zvýšenej miere chudoby veľmi aktívni na sociálnych sieťach a na Youtube,” povedal Šimon Škoviera z Autentiku.

Do kampane Nenechaj sa zotročiť sa prostredníctvom edukačných videí zapojili aj ďalšie osobnosti ako Ego či Ricco Šarközi.

Kampaň vznikla za finančnej podpory Veľvyslanectva Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Severného Írska a Ministerstva vnútra Slovenskej republiky.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 02:06