Festival kreativity Zlatý Klinec 2019 s podtitulom Voľby do slovenskej národnej reklamy sa uskutoční už tento štvrtok a piatok.
Bližšie sme sa pozreli na kategóriu Best Non-Profit, ktorá mala premiéru v minulom roku. Jej partnerom bola, rovnako ako v aktuálnom ročníku, Slovenská sporiteľňa.„Keďže sme inovatívna a zodpovedná značka, kategóriu Best Non-Profit nielen sponzorujeme, ale dokonca sme ju spolu s organizátorom Zlatého klinca vytvorili. Ide o to, že práce pre nekomerčné projekty nemôžu získať Grand-Prix. Táto naša kategória má vyzdvihnúť to najlepšie, čo agentúry v tejto oblasti vytvorili,“ približuje Peter Holík, Head of Marketing Communications Slovenská sporiteľňa.
A aké kritériá by mala, podľa Petra Holíka, spĺňať najlepšia práca v tejto kategórii? V čom by mala vynikať? „Okrem toho, že má takáto práca zažiariť ideou, ktorá je nová, prekvapivá, kreatívna, pre mňa osobne je dôležitým kritériom ešte aj jej schopnosť motivovať k správnemu a zodpovednému činu.“
V aktuálnom ročníku má, z hľadiska počtu podkategórii, do ktorých bola prihlásená, silné zastúpenie napríklad práca Zahráme všetko pre klienta VŠMU. Po minuloročnom úspechu chce opäť zabodovať Ekotopfilm/Envirofilm, tentokrát s prácou Olejové jazero, rovnako ako Magna s prácou Nedám to, či práce pre Depault Slovensko, Inštitút pre verejné otázky a Post Bellum. (práce uvádzame abecedne nižšie) Všetky prihlásené práve v kategórii Non-Profit si môžete pozrieť tu.
ADOPTUJ SI POSTEĽ | Depaul Slovensko
Stručná charakteristika: Príbeh s nečakaným zvratom, v ktorom sa známy herec Marek Majeský so svojou manželkou stali tak trochu inými rodičmi, aby podporili myšlienku kampane Adoptuj si posteľ. Online spot sa natačal v prostredí nízkoprahovej nocľahárne Depaul. V spote si zahrali aj skutoční návštevníci nocľahárne a samozrejme aj postele určené na adopciu.
Za minimálny produkčný rozpočet 800 € sme vytvorili atmosferické video so silnou myšlienkou, kvalitnou exekúciou a nečakaným záverom. Aj vďaka tomu dosiahlo video 100% pozitívnych reakcií a vysoký engagement na maličkej FB fanpage Depaul (15 tisíc pozretí a 275 zdieľaní bez jediného investovaného eura do boostu).
INVÁZIA AZBUKY V OUTDOORE | Inštitút pre verejné otázky (IVO)
Stručná charakteristika: V auguste 1968 vítali ľudia okupantov nápismi v azbuke. Inváziu ruských tankov sme sa preto najmä mladým ľudom rozhodli pripomenúť inváziou azbuky. Autentické nápisy z augusta 1968 sme umelecky zrekonštruovali a šírili po celom Slovensku. OLEJOVÉ JAZERO | EKOTOPFILM/ENVIROFILM
Stručná charakteristika: Kto by nepoznal Labutie jazero? V budúcnosti však také niečo budeme poznať už iba z rozprávania. Z Labutieho sa stane Olejové! Úpravou tohto klasického diela sme poukázali na to, že krása prírody je v ohrození a nadviazali sme na minuloročný odkaz kampane - Na konci evolúcie nie je krása.
Tvárou vizuálu je prvá sólistka Baletu Slovenského národného divadla Romina Kołodziej, ktorá zatancovala úlohu zlomenej labute z budúcnosti aj v televíznom spote. OPAKUJEME ICH PRÍBEHY, ABY SA MINULOSŤ VIAC NEOPAKOVALA | Post Bellum
Stručná charakteristika: Video pre Post Bellum toho veľa skrýva. Preto je veľmi dôležité to, čo v ňom počuť. Mohli sme načrieť do džungle hotových zvukov, ale my sme si radšej celý „soundtrack“ násilia, deštrukcie a najmä ťaživého ticha, ktoré po nich nasleduje, poctivo nahrali priamo na pľaci a zmixovali tak, aby video spoľahlivo rozbehlo divákovu imagináciu a vedel si predstaviť, že sa niečo z toho, čo nevidí stalo jemu, jeho blízkym alebo niekomu, koho pozná. A presne o to nám išlo.
Stručná charakteristika: Humanitárna organizácia Magna dala ponuku úspešným ľuďom, aby zanechali svoj život a išli pomáhať do rozvojových krajín. Všetci odmietli s tým, že to nedajú, ale dajú príspevky pre organizáciu. Po ukončení kampane nastal zvrat, keď rapper Vec odcestoval do Južného Sudánu, čím sme vytvorili PR moment v hodnote 63 000 €.ZAHRÁME VŠETKO | VŠMU - Istropolitana Projekt
Stručná charakteristika: Cieľom bolo vytvoriť kampaň pre 22. ročník festivalu divadelných škôl Istropolitana Projekt 2018 a prilákať do divadla aj ľudí, ktorí doňho bežne nechodia.
Ešte pred spustením kampane sme zorganizovali medzi študentami herectva falošný casting. Študenti pred objektívom fotografa hrali slová týkajúce sa divadla a festivalu. A čakalo ich veľké prekvapenie! Fotografie z tohto castingu sme potom použili ako motívy na postroch, billboardoch či na vizuáloch pre internú komunikáciu školy.