Ako informovalo Národné osvetové centrum, prieskum realizovaný na výberovej vzorke 1 500 respondentov bol zacielený na festivaly a kultúrne podujatia na Slovensku v rôznych oblastiach umeleckej tvorby: divadlo, film, hudba, folklór a amatérska umelecká súťaž. Prioritne sa zameriaval na spontánnu a podporenú znalosť jednotlivých festivalov.
„Ťažisko prieskumu tvorila oblasť folklórnych festivalov – v prieskume sa zisťoval aj imidžový profil vybraných festivalov, ich postavenie v rámci konkurenčného trhu a špecifiká a odlišnosti medzi festivalmi. V odpovediach sa objavilo 45 podujatí, zväčša hudobných a folklórnych. Analýza sociálno-demografického zloženia návštevníkov umožnila identifikovať hlavné cieľové skupiny a návštevnícky potenciál do budúcnosti,“ približuje Alexandra Žilavá, Poverená riadením a Vedúca oddelenia komunikácie a edičnej činnosti Národné osvetové centrum Bratislava.
Pozrite si výsledky v infografike: