Prieskumná spoločnosť Kantar, ktorá realizuje nezávislý monitoring výdavkov na reklamu na Slovensku, zachytávala komunikáciu zadávateľov na tému MS v hokeji, a to od minulého roka 2018 až do polovice júna 2019, kedy uzavrel komunikáciou v billboardovom priestore. Celkovo zachytil komunikáciu u 75 zadávateľov. Značky v spojitosti s hokejom minuli približne 27,4 mi. eur do reklamy v cenníkových cenách.Ktoré firmy investovali do hokejovej reklamy najviac?: Infografika Kantar podľa mediatypov
O MONITORINGU VÝDAVKOV NA REKLAMU:
Reklama monitorovaná spoločnosťou Kantar Slovakia, konkrétne jej organizačnou jednotkou KANTAR MEDIA, je oceňovaná podľa oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne bartery, bonusy, zľavy a agentúrne provízie. V televíziách (Jednotka, Dvojka, JOJ, Plus, WAU, Prima Plus, Markíza, Doma, Dajto, Nova International a TA3) sa monitorujú sponzorské odkazy, reklama zaradená do reklamných blokov a komerčné odkazy vysielané mimo reklamných blokov. Údaje o reklame vysielanej na staniciach RiK a AMC Group (Minimax, Spektrum, AMC, SPORT1, SPORT2 – do 31. 12. 2018) sú spracované z prevzatých podkladov na úrovni jednotlivých odvysielaných spotov. Na rozhlasových staniciach (Slovensko 1, Rádio Expres, Europa2, FUN rádio, Rádio Vlna, Rádio Jemné) sa monitorujú sponzorské odkazy a reklama zaradená do reklamných blokov. Údaje o reklame sú spracované aj z Rádia_FM, Regina BA, Regina BB, Regina KE, Devín, Patria. Monitoring tlače zahŕňa viac ako 130 novín a časopisov. Údaje o vonkajšej reklame sú prevzaté od spoločností: Bigmedia, euroAWK, Gryf, Imagewell, ISPA, JCDecaux, Mobilboard, Nubium. Údaje o kinoreklame sú prevzaté od spoločností Cinema City Slovakia a Continental Film.