Najvýznamnejší festival kreativity na svete Cannes Lions pozná prvých víťazov Grand Prix.
Outdoor Grand Prix
Nike s kontroverznou reklamou Dream crazy síce prekvapil a spustil nekonečné množstvo diskusií na sociálnych sieťach, no paradoxne v Cannes získal najvyššiu cenu v kategórii OOH.
Čiernobiely billboard zobrazuje hráča amerického futbalu Colina Kaepernicka s headlinom: „Verte v niečo, aj keď to znamená obetovať všetko.“ Vizuál z dielne Wieden & Kennedy Portland je súčasťou kampane oslavujúcej 30. výročie značky „Just Do It“.
„Aj keď kampaň rezonovala najmä v online prostredí, realizácia v exteriéri myšlienku ešte posilnila,“ vysvetlila porota.
Práca získala Grand Prix aj v kategórii Inaugural entertainment for sport.
Design Grand Prix
Google Creatability je súbor experimentov navrhnutých tak, aby boli tvorivé nástroje prístupné pre ľudí so zdravotným postihnutím.
Člen poroty Richard Ting vysvetlil, že jedným z hlavných dôvodov, prečo porota vybrala „Creatability“ spomedzi ostatných prác, je jej dosah: „Google vytvoril opensource platformu. Nie je to niečo, čo robia v zákulisí výskumných laboratórií. Chcú zapojiť celý svet.“
Print & Publishing Grand Prix
Najvyššie ocenenie z Cannes v kategórii Print & Publishing si odnáša prázdne vydanie libanonských novín An-Nahar. Vydavateľstvo sa tak rozhodlo po niekoľkých mesiacoch bez vlády. Myšlienka kampane bola postavená na otázke, prečo by mali pracovať novinári, keď politici nepracujú.
Po vydaní prázdneho vydania šéfredaktor novín vyzval občanov, aby ho použili na napísanie vlastných titulkov a posielanie správ politikom cez sociálne médiá.
Porotca Olivier Altmann vysvetlil, že rozhodnutie poroty bolo veľmi jednoduché a rýchle: „ Bolo to jednohlasné. Udelenie Grand Prix v tejto kategórií trvalo asi päť sekúnd.“
Pharma Grand Prix
Aplikácia s názvom Breath of Life vytvorená spoločnosťou McCann Shanghai umožňuje ľuďom testovať, či majú chronickú obštrukčnú chorobu pľúc. Ľudia, ktorí trpia CHOCHP, majú dýchavičnosť, ktorú často mylne považujú za prirodzenú súčasť starnutia. Test zahŕňa fúkanie do mikrofónu telefónu.
Podľa prieskumu trpí viac ako 100 miliónov dospelých v Číne touto chorobu, ale menej ako 7 percent ju má správne diagnostikovanú. Podľa vyjadrenia poroty prácu ocenili až potom, čo do detailu preskúmali, či aplikácia skutočne fungovala.
Health and Wellness Grand Prix
Ikea získala Grand Prix za prácu ThisAbles – sadu adaptovaných produktov, prístupných pre osoby so zdravotným poistením.
Hviezda online videa Eldar, 32-ročný muž trpiaci detskou mozgovou obrnou, má napríklad problémy dostať sa doma zo sedačky. „Robím všetko, čo je v mojich silách, aby som sa správal ako všetci ostatní,“ hovorí vo videu. "Ale v mojom vlastnom dome som obklopený nábytkom, ktorý kričí. že som mrzák."
Entertainment for Music Grand Prix:
Prezident poroty Paulette Long povedal, že obidvaja víťazi preskúmali otázky rozmanitosti, rasizmu a násilia, ale veľmi odlišným spôsobom. Preto si Grand Prix zaslúžili obe práce.
„Čo je obzvlášť výrazné, je opakujúci sa obraz čierneho muža, ktorý prechádza ulicami. Vyvolalo to dôležitú diskusiu o inštitucionálnom rasizme a myšlienka vzala umelca z underground rapu do mainstreamovej hudby," vysvetľuje Long.
This is America
Bluesman
Entertainment Grand Prix
Dokument Johnson & Johnson o hrdinských zdravotných sestrách taktiež získal najvyššie ocenenie. “5B” je príbeh sestričiek z nemocnice v San Franciscu z osemdesiatych rokov minulého storočia, ktoré založili oddelenie na starostlivosť o pacientov s AIDS.
Porota vysvetlila, že práca vyhrala preto, lebo svet potrebuje viac príbehov ako sú tieto. Okrem toho podľa poroty vyčnievala spomedzi ostatných a bola do detailu prepracovaná.
Craft Grand Prix
V tejto kategórii zvíťazili až tri práce.
Film Craft: The Truth Is Worth It
Kampaň New York Times, ktorú sa oplatí vidieť.
Industry Craft: Just Do It HQ at the Church
Kampaň z Momentum Worldwide New York a Momentum Kanada, ktorá transformovala starý kostol v Chicagu na kultúrne a športové centrum pre deti, ktorý im poskytuje bezpečný priestor na hranie.
Digital Craft: Address the Future
Nórska značka oblečenia Carlings a Virtue Copenhagen vytvorili digitálnu kolekciu oblečenia. Keď nakupujúci kúpili produkt, digitálne bol prispôsobený tak, aby sa zmestil do nahratej fotografie. Zámerom bolo zvýšiť povedomie o environmentálnom odpade vytvorenom módou, ktorý rastie s rastom sociálnych médií.