Podľa prieskumov dochádza v domácnostiach k zbytočnému plytvaniu potravinami, pričom najčastejšie vyhadzujú konzumenti ovocie a zeleninu.
Klarstein, výrobca kuchynských spotrebičov, mixérov a odšťavovačov, im chce ukázať, ako potraviny správne skladovať a neskôr spotrebovať.
Hlavným cieľom projektu Odpadlíci- Boj o prežutie je zvýšiť povedomie o probléme plytvania jedlom a prepojiť tému boja proti nemu so značkou Klarstein. Cieľom je tiež informovať, že spoločnosť reálne dokáže množstvo vyhodeného odpadu znížiť.
Aby sa tak stalo, podľa spoločnosti je potrebný dostatok informácií a konkrétnych rád, ako to dokázať. Na základe tejto myšlienky vznikla obsahová web stránka s príručkou obsahujúcou množstvo tipov a receptov.
Súčasťou kampane bol aj mobilný vozík tzv. Food Cycle, ktorý bol 2 týždne v centre Bratislavy a rozdával ovocné šťavy zadarmo. Jeho úlohou bolo prostredníctvom týchto štiav informovať o kampani ako aj vzdelávať o celospoločenskom probléme plytvania potravinami. Šťavy boli vyrobené zo zrelého ovocia, ktoré ľudia väčšinou vyhadzujú a ktoré je paradoxne ideálne na odšťavovanie. Dodávateľom takéhoto ovocia boli Debničkári, čím značka podporila aj lokálne podniky.
Kreatívne riešenie vzniklo in-house.