Elite Solutions
StoryEditor

Prvé výsledky kampane Nebuď pirát: Takmer polovicu mladých kampaň ovplyvnila pri používaní telefónu za volantom

21.08.2019, 09:57
Autor:
TSTS
Vyplýva to z prieskumu agentúry Kantar.

Operátor O2 začiatkom apríla odštartoval v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. Jej cieľom bolo taktiež odovzdať toto posolstvo najmä mladým vodičom vo veku od 18 do 25 rokov, ktorí sú najviac náchylní na to, aby si mobilné telefóny brali do ruky aj počas šoférovania.

​Podľa prieskumu agentúry Kantar kampaň od apríla zaregistrovalo až 60 percent mladých vodičov. Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia, hovorí, že otvorenie tejto témy malo svoj význam: „ Až 97 percent mladých vodičov hodnotí kampaň pozitívne a polovica  sa vyjadrila, že kampaň ovplyvnila ich návyky pri používaní telefónu za volantom. Naším hlavným cieľom bolo práve to, aby si mladí ľudia tieto riziká uvedomili, diskutovali o nich a prispôsobili im aj svoje reálne každodenné správanie za volantom, takže ju považujeme za veľký úspech.“

Podľa prieskumu má takmer 70 percent mladých vodičov pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov. Až 88 percent mladých si zároveň myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku

  • Medziročne sa správanie mladých vodičov zlepšilo, s mobilom za volantom manipulujú menej
  • 97% mladých vodičov hodnotí kampaň Nebuď pirát pozitívne
  • 88% mladých vodičov súhlasí s tvrdením, že takáto kampaň je pre spoločnosť prínosom
  • 68% má pocit, že kampaň pozitívne ovplyvní správanie vodičov
  • 48% mladých vodičov so znalosťou kampane Nebuď pirát deklarovalo, že ich kampaň ovplyvnila pri používaní telefónu za volantom
  • Kampaň zaregistrovalo až 60% mladých vodičov
  • Do kampane sa zapojilo viac ako 20 známych influencerov a  tisícky ľudí cez sociálne siete

Kampaň zaznamenala pozitívne výsledky aj vo využívaní špeciálne upravenej navigácie Sygic zaznamenávajúcej interakcie s mobilným telefónom, ktorú O2 pripravilo v aplikácii Extra výhody.

„Od spustenia kampane Nebuď pirát  vodiči najazdili vyše 2 miliónov km v rámci 130 000 jázd, a to s priemerným skóre 93 bodov za jazdu. Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39 za jazdu, takže vidíme jednoznačný posun v správaní vodičov, ktorý je jedným z najdôležitejších úspechov kampane,“ zhodnocuje ďalšie výsledky Lucia Petrášová, šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia.

01 - Modified: 2019-04-25 13:18:15 - Feat.: 0 - Title: Kampaň Nebuď pirát pokračuje online videami
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 19:08