Spoločnosť Facebook uviedla minulý rok na trh prvé elektronické zariadenie pod vlastnou značkou. Ide o prístroj, ktorý je vybavený obrazovkou a kamerou, a ktorý má zjednodušiť videohovory a celkovo komunikáciu viac ako dvom miliardám jeho používateľov. Umožní to bez toho, aby sa museli zaoberať tým, kde sa práve nachádzajú a používať rad ovládacích prvkov.
Prístroj je vybavený kamerou, ktorá využíva umelú inteligenciu k automatickému zaberaniu a zaostrovanie ľudí, ktorí sa počas hovoru pohybujú.. Zariadenie sa volá Portal a Facebook momentálne predstavil ďalšie dva modely: Portal Mini a Portal TV.
Aby spoločnosť oznámila novinku rozšírenia portfólia zariadení širokej verejnosti, rozhodla sa staviť na reklamu, v ktorej oživí známych Mupetov- plyšové postavičky z dielne Disney. Kreatívna agentúra Anomaly z Los Angeles prostredníctvom postavičiek ukazuje, aké jednoduché a zábavné je telefonovanie s priateľmi. Môžete robiť čokoľvek a kamera vás sníma bez toho, aby ste museli so zariadením narábať.
Práve kamera s umelou inteligenciou, ktorou sú všetky tri modely vybavené, môže vyvolať otázky ohľadom ochrany súkromia. Zuckerberg však používateľov uistil, že nebude video z Portalu ukladať vo svojich dátových centrách. Prístroj umožní používateľom vypnúť kameru a mikrofón jedným poklopom a zamknúť ich číselným kódom. Prístroj má aj krytku kamery, ktorá má zabrániť nahrávania.
Zahraničné médiá sa pýtajú, či dokážu plyšáky v reklame presvedčiť používateľov, že zariadenia Portal nesledujú dianie v domácnosti, neodpočúvajú ich a neukladajú si dáta.
Odpoveď spoločnosti Facebook sa snaží o vyvrátenie akýchkoľvek pochybností a pripomína Zuckerbergove zameranie na bezpečnosť a súkromie, na ktoré apeloval na konferencii F8 tento rok.
Tri modely Portal budú dostupné okrem Kanady a Spojených štátov aj v Austrálii, Novom Zélande a v štyroch krajinách Európy, medzi ktoré ale Slovensko nepatrí.