Dovoľte, aby sme vám predstavili novú súťaž, ktorá zhodnotí efektivitu reklamy na YouTube. Znamená to, že prihlásiť sa môže každá agentúra alebo klient, ktorá vytvorila reklamu v online prostredí, konkrétne na YouTube. U nás ide o prvý
ročník súťaže, ktorá bude porovnávať reklamy nielen na Slovensku, ale aj v Česku. A tak je aj zostavená porota – z renomovaných mien a odborníkov slovenskej a českej reklamy, ako aj zadávateľov, ktorí majú skúsenosti s komunikáciou v online.
Čo sa bude hodnotiť
Súťaž YouTube Works bude hodnotiť reklamné videá vo viacerých kategóriách, ktoré zohľadňujú nielen efektivitu videa, ale posudzujú mediálnu stratégiu, najlepšie využitie insightov o cieľovej skupine a v kontexte súčasných trendov aj kultúrny dosah reklamy na spoločnosť. V jednotlivých kategóriách sa hodnotí využitie nových digitálnych kanálov a platforiem v rámci reklamy, pričom sa berie do úvahy inovatívnosť kampane, zásah spotrebiteľov a cieľového publika a merateľné ukazovatele jej dosahu. YouTube Works sa snaží vyzdvihnúť prácu značiek a agentúr, ktoré vytvárajú najlepšie kampane na videoplatforme YouTube a ktoré zároveň vykazujú vysokú efektivitu pri napĺňaní obchodných alebo marketingových cieľov.
Ako prebieha súťaž?
Porota bude hodnotiť iba práce, ktoré sa do súťaže prihlásili. Bude hodnotiť v dvoch kolách, pričom vyberie víťazov
v jednotlivých kategóriách. Najvyšším ocenením je Grand Prix. Víťazom v tejto kategórii sa stane iba kampaň, ktorá najlepšie demonštruje efektivitu využitia YouTubu v zmysle najlepších obchodných alebo marketingových výsledkov.
Kto sa do súťaže môže zapojiť?
Súťaž je určená pre všetky marketingové, mediálne a kreatívne tímy, ktoré vytvorili kampaň pre YouTube v tomto roku, a to na slovenskom či českom trhu. Do súťaže YouTube Works môžu tímy prihlasovať takú reklamu, ktorá podľa nich využila potenciál videoplatformy YouTube a naplnila ciele kampane a zároveň priniesla značke skutočné výsledky. Všetky práce musia spĺňať potrebné prihlasovacie požiadavky.
Tipy, ktoré pomôžu vám, i porote
- Kampaň je potrebné popísať výstižne, zrozumiteľne a dôkladne. Treba mať na pamäti, že porota nemusí poznať detaily práce
- Dôležitá je takisto jasná definícia KPIs kampane a popísanie metrík, ktoré ste aplikovali pri meraní naplnenia cieľov kampane
Predstavujeme kategórie, do ktorých môžete prihlásiť prácu:
- Najlepšia mediálna stratégia - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie využila reklamné formáty, cielenie a sekvencie na YouTube.
- Najlepšia spolupráca mediálnej a kreatívnej agentúry - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie demonštruje efektívne využitie YouTubu v rámci spolupráce mediálnej a kreatívnej agentúry.
- Najlepšie využitie insightov o publiku - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie využije štatistiky o publiku na YouTube, vrátane údajov o komunite, a cielení. Prípadne, ktorá využíva analytické nástroje, ako je dopad na značku, YouTube Analytics alebo Google Analytics na zvýšenie efektivity reklamy a kreatívnejšieho spôsobu realizácie kampane.
- Najlepšia integrácia YouTubu - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie integruje YouTube v rámci holistickej alebo širšej mediálnej kampane (napríklad TV, OOH, digitál) a ktorá jasne demonštruje, ako sa môžu viaceré médiá dopĺňať a priniesť želané obchodné alebo marketingové výsledky.
- Najlepší kultúrny dopad pomocou YouTubu - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie vystihuje využitie YouTubu na dlhodobú komunikáciu s používateľmi, resp. kľúčovým publikom, ktoré vedie k mimoriadne uspokojivým výsledkom pre danú značku.
- Najlepšie využitie YouTubu pre výkonnostný marketing - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie ukáže to, ako reklamné YouTube formáty a s nimi súvisiace technológie boli využité na dosiahnutie cieľov v oblasti výkonnostného marketingu.
- Najlepšie dlhodobé využitie YouTubu - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie vystihuje využitie YouTubu na dlhodobú komunikáciu s používateľmi, resp. kľúčovým publikom, ktoré vedie k mimoriadne uspokojivým výsledkom pre danú značku.
- Grand Prix - hlavné ocenenie - Toto ocenenie získa kampaň, ktorá najlepšie demonštruje celkový dopad YouTubu na obchodné výsledky spoločnosti (napríklad trhový podiel, výnosy a pod.). Porota bude hľadať tú najkreatívnejšiu, najinovatívnejšiu, dátovo orientovanú kampaň s preukázateľnými obchodnými alebo marketingovými výsledkami.
Dôležité dátumy:
21. októbra 2019 – spustenie súťaže, otvorené prihlasovanie reklamných kampaní do súťaže
10. januára 2020 – ukončenie prihlasovania reklamných kampaní do súťaže
11. februára 2020 – vyhlásenie výsledkov súťaže (celovečerné podujatie)
Predstavujeme porotu:
- Tomáš Varga, CEO Central Europe, Publicis Groupe
- Dorota Kajfoszová, Online Channels and Media, O2 Czech Republic
- Michal Pastier, Group Creative Director, ZARAGUZA CZ/SK
- Kamil Charvát, Chief Operating Officer, MUW Saatchi & Saatchi
- Lenka Auerová, Operations Director, Adexpres
- Eva Štípková, Head of digital marketing, SAZKA a.s.
- Peter Michalka, Adman, Respect APP
- Lucia Tarbajovská, Marketing Manager, Kofola CZ/SK
- Emil Vojtko, CEO & Founder, Vidadu
- Pavel Flégl, Creative Director, Isobar